ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

02.11.2020

Kim są wirtualni influenserzy

8 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

W ostatnim czasie wirtualni influenserzy wywołali prawdziwą rewolucję w marketingu internetowym i social mediach. Na ich temat powstały już artykuły w takich magazynach jak Forbes, The New York Times czy Adweek.  Mimo swojej cyfrowej postaci wirtualni influenserzy z marszu stali się modelami, ambasadorami znanych marek i firm czy też kreatorami smaku i wizerunku w social mediach. Największą karierę zrobili oni na Instagramie. Profile takie jak Bermuda czy KFC guy biją rekordy popularności i wpływają na szerokie grono followersów 

     Mimo iż data powstania pierwszego wirtualnego influencera, jednakże można ją utożsamić ze startem amerykańskiego startupu sztucznej inteligencji Brad. Jest to grupa osób, która zajmuje się rozwiązywaniem problemów związanych z robotyką i sztuczną inteligencją i ich zastosowaniem w biznesie medialnym. Stworzyła ona Lil Miquela, wygenerowaną sztuczną inteligencję, która jest najbardziej znanym wirtualnym influenserem. Działa ona na podstawie zbioru wskazówek a pracuje dla największych marek i reklamodawców, tworząc z nimi partnerstwo celem promowania ich produktów oraz usług. Lil Miquela jest nie tylko influenserka, ale również piosenkarka i modelka. Współpracowała z takimi markami jak PradaSupreme czy Chanel. Oprócz tego ma na koncie dwie okładki, liczne wywiady oraz piosenki. 

Przeglądając jej profil na Instagramie trzeba przyznać, że na wielu zdjęciach wygląda jak prawdziwa, żywa osoba. Jej postać umieszczona jest w prawdziwych miejscach, a obrazy wyglądają jakby rzeczywiście ktoś je. Oprócz tego pod zdjęciami znajdują się naturalne opisy, refleksje i przemyślenia zawierające nie tylko osobiste przemyślenia, ale odnoszące się do bieżących problemów. Influenserka poruszała min. tematykę ochrony indiańskich rezerwatów, prawo mniejszości etnicznych czy wsparcie dla społeczności LGBT. Oprócz tego podejmuje realne działania: przykładowo w 2018 roku przeznaczyła 100 000 dolarów na cele charytatywne. 

     Kolejny wirtualny influenser w social mediach pojawił się w 2017 r Brytyjski fotograf stworzył Shudu. Jest to pierwsza cyfrowa supermodelka. W swojej wirtualnej karierza pracowałą już dla marek takich jak: PradaBalmain czy Chanel. 

     Kolejnym przykładem wpływu wirtualnych influencerów na realnie otaczającą nas rzeczywistość jest Bermuda Isbae , która w poprzednich wyborach prezydenckich w USA wyrażała polityczne zaangażowanie. Na swoim instagramowym koncie wspierała Donalda Trampa. Miało to miejsce na przykład w dyskusjach z przeciwnikami republikanina.