ts_p

ProperAd.pl

SORTUJ WEDŁUG

Słyszeliście kiedyś powiedzenie „kto ma wpływy ten ma władzę”? Idąc za influencer marketingiem powinniśmy powiedzieć „kto ma wpływ na internautów ten ma władzę”. I jak pokazują najnowsze badania tak właśnie jest. Kampanie przeprowadzone przy udziale Influencerów, a więc blogerów, vlogerów,  snapchaterów, gwiazd social mediów i wszelkich innych osób „poczytnych” w internecie biją rekordy popularności. Czemu? Bo im ufamy. W czasach gdy marki reklamowały się już w każdy możliwy sposób podejmując decyzje wolimy kierować się zdaniem ekspertów, ale takich, których znamy, lubimy i szanujemy. Tacy eksperci z wirtualnego sąsiedztwa to właśnie influencerzy i to oni często decydują ile i czego kupimy.

Które branże najczęściej promują się za pomocą programów partnerskich? Czy mają one swoje „ulubione” modele rozliczeń? Ile średnio zarabiało się w afiliacji w modelu CPA, CPL, CPS i CPL + CPS w poszczególnych branżach w kwietniu 2018 roku? Jeśli tak jak my jesteście ciekawi – zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem poniżej. Wszystkie dane pochodzą z archiwum porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i ze względu na ogromne zróżnicowanie stawek i kampanii mają przybliżony charakter.

Pierwsza zasada afiliacji to „rozliczamy się za efekt”.  Jest to motto praktycznie wszystkich programów partnerskich, które swoje odbicie znajduje w oferowanych przez nie kampaniach, a konkretnie metodach ich rozliczania. Ale które z nich afiliacje lubią najbardziej i stosują najczęściej? Temat różnych modeli rozliczeń poruszaliśmy w osobnym artykule -  https://properad.pl/artykul/7/Walidacje-i-modele-rozliczen-w-kampaniach-marketingowych, dzisiaj chcielibyśmy sprawdzić jak sprawy się mają po pierwszych czterech miesiącach 2018 roku.

Jeszcze jakiś czas temu rynek afiliacji niepodzielnie należał do wielkich, multibranżowych graczy. Kilkaset różnych kampanii w jednym miejscu, bogate portfolio Reklamodawców – te atuty przyciągały całe rzesze Wydawców. Istnieją jednak branże które od początku nie czuły się najlepiej w dużych afiliacjach zarówno z punktu widzenia Wydawcy, jak też Reklamodawcy. Z myślą zarówno o profesjonalnych, pełnych pasji, właścicielach serwisów jak też Dostawcach mniej popularnych towarów i usług zaczęły więc powstawać mniejsze, wyspecjalizowane programy partnerskie. Kilka z nich omówimy w poniższym artykule.

Wchodzące w życie 25 maja 2018 roku postanowienia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych wprowadza obowiązek prowadzenia rejestru nie tylko na administratorów danych osobowych. Podobny wymóg nałożony zostanie na podmioty przetwarzające dane osobowe. Rejestr kategorii czynności przetwarzania, bo taką nazwą opatrzony został ów rejestr, jest co prawda prostszą formą rejestru czynności przetwarzania danych – prowadzenie go jednak może być dla wielu podmiotów kłopotliwe.

 

Omawialiśmy już różne modele rozliczeń z którymi można spotkać się w sieciach afiliacyjnych i programach partnerskich. Przedstawiliśmy je jednak z teoretycznego punktu widzenia. Teoria i praktyka jednak nie zawsze się ze sobą pokrywają, zwłaszcza w przypadku marketingu afiliacyjnego. Dlatego tym razem chcielibyśmy spojrzeć na ten temat w bardziej praktyczny sposób i powiedzieć wam jak rozumieć modele rozliczeń, które afiliacje wam proponują.

Często podkreślamy jak ważne dla każdego, kto zajmuje się promowaniem kampanii w internecie  powinno być porównywanie stawek w różnych sieciach afiliacyjnych. Tym razem jednak chcielibyśmy zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny aspekt zarabiania w afiliacjach – oferowane przez dany program partnerski stawki nominalne oraz realne stawki jakie wypłacają współpracującym z nimi wydawcom.  Jaka jest różnica między nimi i jakie czynniki musimy wziąć pod uwagę szukając realnych stawek? W poniższym tekście postaramy się odpowiedzieć na te pytania.

Często wspominamy o tym jak istotne dla wydawcy jest porównywanie stawek oferowanych za daną kampanie w różnych sieciach afiliacyjnych lub programach partnerskich. Tym razem postanowiliśmy pokazać wam jak bardzo takie wartości mogą się różnić w praktyce i co tak właściwie można znaleźć w ProperAd.pl jeśli ma się dostęp premium. Przedstawimy wam więc porównanie stawek afiliacyjnych dla produktu pożyczka pozabankowa. Wszystkie dane pochodzą z naszego serwisu i dotyczyć będą lutego 2018 roku.

Niezależnie od tego czy chcesz zacząć zarabiać w afiliacji, czy jesteś w tym starym wyjadaczem musisz odpowiednio dobrać program partnerski z którym pracujesz. A ponieważ ten rynek jest coraz większy i coraz bardziej dynamiczny trzeba brać pod uwagę coraz więcej komponentów. Poniższy tekst ma wyjaśnić czym mogą różnić się od siebie sieci afiliacyjne oraz wskazać najważniejsze czynniki jakie należy wziąć pod uwagę wybierając partnera do współpracy.

Pozycjonowanie, optymalizowanie, SEO – terminy, które słyszymy codziennie aż za często. Każdy kto obecnie trudni się marketingiem internetowym, nawet na własny użytek, musi nie tylko je znać, ale też rozumieć i wiedzieć jak najlepiej je wykorzystać. Dlaczego? Bo w przeciwnym wypadku nie istnieje dla wyszukiwarek internetowych. Jeśli powiedzenie „jeśli nie ma Cię na Facebooku to tak naprawdę nie istniejesz” przełożymy na branżę e-biznesu to mogłoby ono brzmieć „jeśli prowadzić firmę i nie ma Cię w Google to naprawdę nie sprzedajesz”.

Content Marketing czyli marketing treści to termin, który śni się po nocach każdej osobie, która zajmuje się promocją. Czemu jest aż tak istotny, czy rzeczywiście warto w niego inwestować i przede wszystkim jakie korzyści może nam przynieść? Tymi tematami zajmiemy się w poniższym tekście. 

Zarówno strategia Customer Experience Management (CEM, CXM) jak Customer Relationship Management, którą omawialiśmy we wcześniejszym artykule (https://properad.pl/artykul/14/Customer-Relationship-Management-zalozenia-i-korzysci) stawiają klienta w centrum zainteresowania przedsiębiorstwa. Dostrzeżenie, że najważniejszym elementem tworzenia biznesu są współcześnie konsumenci jest bez wątpienia najistotniejszym punktem wspólnym obu tych koncepcji. Wywodzące się z tych samych założeń Zarządzanie Doświadczeniami Klientów oraz Zarządzanie Relacjami z Klientami w praktyce jednak znacznie się różni. W poniższym tekście postaramy się wskazać różnice pomiędzy CXM a CRM.

Pisaliśmy już we wcześniejszych tekstach o CRM (https://properad.pl/artykul/14/Customer-Relationship-Management-zalozenia-i-korzysci) oraz o Marketingu Relacji (https://properad.pl/artykul/15/Czym-jest-Marketing-Relacji-i-co-odroznia-go-od-Marketingu-Trans), w tym jednak chcielibyśmy zająć się tematem Customer Experience. Poniższy artykuł stanowił będzie wstęp do bardzo ważnego obszaru jakim jest współcześnie CX i CXM ( Customer Experience Management). Postaramy się omówić w nim najważniejsze pojęcia związane z tym nurtem, a w kolejnych tekstach zbadamy to zagadnienie bardziej szczegółowo.

Sieci afiliacyjne - słyszymy o nich na każdym kroku, jedni je kochają, inni nienawidzą, ale każdy, kto chce zajmować się promocją za pośrednictwem internetu powinien wiedzieć czym są, na czym zarabiają i do czego mogą okazać się przydatne. W tym tekście postaramy się przybliżyć tematykę programów partnerskich, sieci afiliacyjnych oraz innych podmiotów stanowiących rynek afiliacyjny. 

Pisaliśmy już o Closed Loop Marketingu i koncepcji CRM. Aby lepiej zrozumieć genezę tych strategii przyjrzymy się nurtowi z którego się wywodzą. Marketing Relacji, inaczej nazywany również marketingiem partnerskim, relacyjnym, powiązań lub związków, zastąpił klasyczne podejście transakcyjne zdobywając coraz większą popularność w latach 80tych i 90tych XX wieku. Podczas, gdy wcześniejszy nurt zajmował się głównie optymalizacją procesu produkcji Marketing Relacji nacisk położył na stworzenie i utrzymanie stałej więzi z klientem i partnerami.

Ostatnio staraliśmy się przybliżyć wam koncepcję Closed Loop Marketingu (https://properad.pl/artykul/13/Podstawowe-zalozenia-koncepcji-Closed-Loop-Marketing), która zwraca uwagę na kluczową rolę klienta w każdym przedsiębiorstwie.  Na tym założeniu opiera się również strategia CRM – Customer Relationship Management, a więc zarządzanie relacjami z klientem. Tam, gdzie CLM mówi o kooperacji działów marketingu i sprzedaży, w celu poznania zachowań klientów, CRM idzie o krok dalej stawiając relacje z klientami na czele praktycznie wszystkich obszarów działalności firmy. Poniżej postaramy się przedstawić podstawowe założenia tej jakże istotnej współcześnie koncepcji.

 

Koncepcja Closed Loop Marketing, a więc marketingu zamkniętej pętli, przez długi czas miała wydźwięk głownie teoretyczny. Powodem były trudności z powiązaniem pracy różnych działów przedsiębiorstwa. Obecnie technologia pozwala każdej firmie bez większych problemów wcielić ją w życie. I choć nie w każdym przypadku jej efekty będą równie spektakularne to z pewnością stosowanie jej może znacznie poprawić wyniki finansowe większości biznesów. Czym jest Closed Loop Marketing i jakie korzyści może przynieść wprowadzenie założeń tej koncepcji? Tym właśnie zajmiemy się w tym tekście.

 Skuteczne inwestowanie w marketing nie jest zadaniem łatwym ani na poziomie tworzenia kampanii, ani wyboru najbardziej efektywnych kanałów jej dystrybucji. W XXI wieku reklamy są dosłownie wszędzie przez co odbiorca ma ich przesyt i poświęca im znacznie mniej uwagi. Aby przekaz był skuteczny trzeba potencjalnego klienta czymś zaciekawić lub zaskoczyć, a nawet jeśli naszej reklamie uda się wywołać taką reakcję, nie gwarantuje to jeszcze, że zainteresowana osoba zechce skorzystać z naszych usług lub zakupić nasz produkt. A przecież zainwestowany przez nas kapitał musi się zwrócić. Poszukując jak największego zysku należy stale monitorować rentowność kampanii marketingowych oraz kanałów przez które były one emitowane. Technologia pozwala nam obecnie gromadzić bardzo dokładne dane na temat zachowań klientów. W jaki sposób wykorzystać te dane do pomiaru skuteczności podjętych przez nas działań marketingowych? Poniżej przedstawimy kilka wskaźników, które powinien stosować każdy reklamodawca.

W przypadku każdej działalności należy stale monitorować sytuacje biznesową i szukać możliwości, aby ją poprawić. Najprostszą metodą jest sprawdzanie jakie są efekty podjętych przez nas aktywności oraz które z nich przynoszą nam największe zyski. Posiadając taką informację możemy skoncentrować kapitał właśnie na tych, najbardziej opłacalnych działaniach.  Mierników, których można użyć w tym celu jest bardzo wiele – warto więc wybrać te, które najlepiej odpowiadają naszej branży i używanym narzędziom. W poniższym tekście omówimy kilka podstawowych, najbardziej użytecznych dla osób zarabiających na promowaniu kampanii.

Każdy kto zarabia poprzez promowanie kampanii wie, że najważniejszym czynnikiem, decydującym o tym, kto będzie naszym partnerem biznesowym jest wysokość walidacji. Stawki oferowane przez reklamodawców mogą skusić wydawcę na początku, ale to procent akceptów zaważy o tym czy będziemy mogli mówić o długiej i owocnej współpracy. Co kryje się pod pojęciem walidacji i jakie są modele rozliczeń w kampaniach marketingowych? Tym właśnie zajmiemy się w poniższym tekście.

W naszych czasach nic już nas nie dziwi, a przynajmniej zdarza się to niezwykle rzadko. Tym ciekawszym zjawiskiem jest crowdfunding, któremu poświęcony zostanie poniższy tekst. Dlaczego ciekawszym? Bo przeczącym stereotypom. Buszując w internecie na każdym kroku spodziewamy się, że ktoś będzie chciał nas oszukać lub naciągnąć, tym czasem rozwój tej formy finansowania projektów pokazuje, że równie wiele jest osób chcących pomagać, wspierać i inwestować. 

Temat zmian, które czekają nas w związku z wprowadzeniem w życie założeń Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) poruszyliśmy już we wcześniejszym artykule. 

Poniżej omówimy kolejne 5 pytań z listy zaprezentowanych przez GIODO. 

Pamiętajmy, że na przygotowania mamy coraz mniej czasu - nowe przepisy obowiązywać będą już od 5 maja 2018 roku.

Od drugiej połowy września do końca listopada, a także w marcu i kwietniu, mamy sezon na eventy związane z marketingiem. Nagromadzenie ich w tych terminach nie jest przypadkowe – od początku czerwca do końca września trwa okres urlopowy przez co frekwencja byłaby znacznie niższa, z kolei grudzień i styczeń większość firm poświęca na podsumowywanie minionego roku i tworzenie planów na kolejny. Konieczność „upchania” eventów w tych kilku miesiącach skutkuje częstym dublowaniem się terminów wydarzeń. A ponieważ nie jesteśmy w stanie być równocześnie w dwóch miejscach zmuszeni jesteśmy dokonać wyboru.  Nawet jeśli jakimś cudem pokonali prawa fizyki (nie takie rzeczy potrafi dobry informatyk) ograniczeniem może być też dla nas aspekt finansowy. Większość wydarzeń bowiem kosztuje i to nie mało, a dochodzą też koszty transportu i noclegu. Duże firmy z pewnością stać aby wysyłać pracowników na wszystkie drogie konferencje i ekskluzywne szkolenia jednak wiele mniejszych przedsiębiorstw musi brać pod uwagę ograniczenia ich budżetu.

 

Już niedługo, bo 25 maja 2018 roku, zaczniemy bezpośrednio stosować założenia Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO).

Ze względu na wiele niejasności jakie niosą za sobą te zmiany Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO) przygotował listę 17 pytań, które mają pomóc administratorom danych osobowych ocenić ich gotowość do wprowadzenia do ich biznesów nowych przepisów.

Z myślą zarówno o tych, którzy o RODO wiedzą wszystko (aby mieli okazję się sprawdzić), jak też o tych, którzy jeszcze nie wiedzą nic (żeby zapoznali się z tematem) poniżej omówimy 10 z 17 pytań zaprezentowanych przez GIODO.

Jeśli dany reklamodawca lub sieć afiliacyjna zdaje sobie sprawę jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z wydawcami – będzie oferował im bonusy i organizował dla nich konkursy. Dlaczego? Bo takie działania zwiększają lojalność i wpływają na pozytywne postrzeganie partnera. Przy tak dużej konkurencji na rynku o tym jakie produkty będzie promował wydawca decyduje już nie tylko wysokość stawki, ale cały zestaw czynników. Konkursy i bonusy mogą stanowić element dodatkowy, który przeważy szalę podczas procesu decyzyjnego. 

Opublikowane: 22.11.2017 Kategoria: ProperAd.pl

 Trafiłeś na stronę naszego serwisu , i bardzo nas to cieszy :), ale czy wiesz co, dla kogo i po co ten serwisu oferuje? Jeśli tak – jest nam miło, jeśli nie – ten krótki tekst pomoże Ci poznać ProperAd.pl trochę lepiej.