ts_p

ProperAd.pl

SORTUJ WEDŁUG

Ostatnio staraliśmy się przybliżyć wam koncepcję Closed Loop Marketingu (https://properad.pl/artykul/13/Podstawowe-zalozenia-koncepcji-Closed-Loop-Marketing), która zwraca uwagę na kluczową rolę klienta w każdym przedsiębiorstwie.  Na tym założeniu opiera się również strategia CRM – Customer Relationship Management, a więc zarządzanie relacjami z klientem. Tam, gdzie CLM mówi o kooperacji działów marketingu i sprzedaży, w celu poznania zachowań klientów, CRM idzie o krok dalej stawiając relacje z klientami na czele praktycznie wszystkich obszarów działalności firmy. Poniżej postaramy się przedstawić podstawowe założenia tej jakże istotnej współcześnie koncepcji.

 

Koncepcja Closed Loop Marketing, a więc marketingu zamkniętej pętli, przez długi czas miała wydźwięk głownie teoretyczny. Powodem były trudności z powiązaniem pracy różnych działów przedsiębiorstwa. Obecnie technologia pozwala każdej firmie bez większych problemów wcielić ją w życie. I choć nie w każdym przypadku jej efekty będą równie spektakularne to z pewnością stosowanie jej może znacznie poprawić wyniki finansowe większości biznesów. Czym jest Closed Loop Marketing i jakie korzyści może przynieść wprowadzenie założeń tej koncepcji? Tym właśnie zajmiemy się w tym tekście.

 Skuteczne inwestowanie w marketing nie jest zadaniem łatwym ani na poziomie tworzenia kampanii, ani wyboru najbardziej efektywnych kanałów jej dystrybucji. W XXI wieku reklamy są dosłownie wszędzie przez co odbiorca ma ich przesyt i poświęca im znacznie mniej uwagi. Aby przekaz był skuteczny trzeba potencjalnego klienta czymś zaciekawić lub zaskoczyć, a nawet jeśli naszej reklamie uda się wywołać taką reakcję, nie gwarantuje to jeszcze, że zainteresowana osoba zechce skorzystać z naszych usług lub zakupić nasz produkt. A przecież zainwestowany przez nas kapitał musi się zwrócić. Poszukując jak największego zysku należy stale monitorować rentowność kampanii marketingowych oraz kanałów przez które były one emitowane. Technologia pozwala nam obecnie gromadzić bardzo dokładne dane na temat zachowań klientów. W jaki sposób wykorzystać te dane do pomiaru skuteczności podjętych przez nas działań marketingowych? Poniżej przedstawimy kilka wskaźników, które powinien stosować każdy reklamodawca.

W przypadku każdej działalności należy stale monitorować sytuacje biznesową i szukać możliwości, aby ją poprawić. Najprostszą metodą jest sprawdzanie jakie są efekty podjętych przez nas aktywności oraz które z nich przynoszą nam największe zyski. Posiadając taką informację możemy skoncentrować kapitał właśnie na tych, najbardziej opłacalnych działaniach.  Mierników, których można użyć w tym celu jest bardzo wiele – warto więc wybrać te, które najlepiej odpowiadają naszej branży i używanym narzędziom. W poniższym tekście omówimy kilka podstawowych, najbardziej użytecznych dla osób zarabiających na promowaniu kampanii.

Każdy kto zarabia poprzez promowanie kampanii wie, że najważniejszym czynnikiem, decydującym o tym, kto będzie naszym partnerem biznesowym jest wysokość walidacji. Stawki oferowane przez reklamodawców mogą skusić wydawcę na początku, ale to procent akceptów zaważy o tym czy będziemy mogli mówić o długiej i owocnej współpracy. Co kryje się pod pojęciem walidacji i jakie są modele rozliczeń w kampaniach marketingowych? Tym właśnie zajmiemy się w poniższym tekście.

W naszych czasach nic już nas nie dziwi, a przynajmniej zdarza się to niezwykle rzadko. Tym ciekawszym zjawiskiem jest crowdfunding, któremu poświęcony zostanie poniższy tekst. Dlaczego ciekawszym? Bo przeczącym stereotypom. Buszując w internecie na każdym kroku spodziewamy się, że ktoś będzie chciał nas oszukać lub naciągnąć, tym czasem rozwój tej formy finansowania projektów pokazuje, że równie wiele jest osób chcących pomagać, wspierać i inwestować. 

Temat zmian, które czekają nas w związku z wprowadzeniem w życie założeń Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) poruszyliśmy już we wcześniejszym artykule. 

Poniżej omówimy kolejne 5 pytań z listy zaprezentowanych przez GIODO. 

Pamiętajmy, że na przygotowania mamy coraz mniej czasu - nowe przepisy obowiązywać będą już od 5 maja 2018 roku.

Już niedługo, bo 25 maja 2018 roku, zaczniemy bezpośrednio stosować założenia Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO).

Ze względu na wiele niejasności jakie niosą za sobą te zmiany Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO) przygotował listę 17 pytań, które mają pomóc administratorom danych osobowych ocenić ich gotowość do wprowadzenia do ich biznesów nowych przepisów.

Z myślą zarówno o tych, którzy o RODO wiedzą wszystko (aby mieli okazję się sprawdzić), jak też o tych, którzy jeszcze nie wiedzą nic (żeby zapoznali się z tematem) poniżej omówimy 10 z 17 pytań zaprezentowanych przez GIODO.

Od drugiej połowy września do końca listopada, a także w marcu i kwietniu, mamy sezon na eventy związane z marketingiem. Nagromadzenie ich w tych terminach nie jest przypadkowe – od początku czerwca do końca września trwa okres urlopowy przez co frekwencja byłaby znacznie niższa, z kolei grudzień i styczeń większość firm poświęca na podsumowywanie minionego roku i tworzenie planów na kolejny. Konieczność „upchania” eventów w tych kilku miesiącach skutkuje częstym dublowaniem się terminów wydarzeń. A ponieważ nie jesteśmy w stanie być równocześnie w dwóch miejscach zmuszeni jesteśmy dokonać wyboru.  Nawet jeśli jakimś cudem pokonali prawa fizyki (nie takie rzeczy potrafi dobry informatyk) ograniczeniem może być też dla nas aspekt finansowy. Większość wydarzeń bowiem kosztuje i to nie mało, a dochodzą też koszty transportu i noclegu. Duże firmy z pewnością stać aby wysyłać pracowników na wszystkie drogie konferencje i ekskluzywne szkolenia jednak wiele mniejszych przedsiębiorstw musi brać pod uwagę ograniczenia ich budżetu.

 

Jeśli dany reklamodawca lub sieć afiliacyjna zdaje sobie sprawę jak ważne jest utrzymywanie dobrych relacji z wydawcami – będzie oferował im bonusy i organizował dla nich konkursy. Dlaczego? Bo takie działania zwiększają lojalność i wpływają na pozytywne postrzeganie partnera. Przy tak dużej konkurencji na rynku o tym jakie produkty będzie promował wydawca decyduje już nie tylko wysokość stawki, ale cały zestaw czynników. Konkursy i bonusy mogą stanowić element dodatkowy, który przeważy szalę podczas procesu decyzyjnego. 

Opublikowane: 22.11.2017 Kategoria: ProperAd.pl

 Trafiłeś na stronę naszego serwisu , i bardzo nas to cieszy :), ale czy wiesz co, dla kogo i po co ten serwisu oferuje? Jeśli tak – jest nam miło, jeśli nie – ten krótki tekst pomoże Ci poznać ProperAd.pl trochę lepiej.