ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

18.11.2020

Najlepsze polskie podcasty o sprzedaży i marketingu

5 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Podcast jest znany internautom od wielu lat, jednakże w ostatnim czasie przeżywa on swój prawdziwy renesans. Ta forma przekazu audio największą popularność ma w USA, jednakże powoli dociera on także do Europy (w tym i do naszego kraju). Tematyka podcastów jest różnorodna: począwszy od zdrowego odżywiania, porad kulinarnych czy nauki języków obcych. Nie inaczej jest z tematem marketingu i sprzedaży. W niniejszym artykule, chcielibyśmy przedstawić Wam najlepsze naszym zdaniem podcasty z tej dziedziny, których warto posłuchać.

1. Maciej Buś – Klientomania

Zarówno podcast jak i blog poświęcone są komunikacji biznesowej. Maciej Buś to zawodowo konsultant, trener i mentor. W swoim podcaście rozmawia z gośćmi oraz swoimi partnerami podcastowymi: Arkiem i Piotrkiem, o konsumentach oraz komunikacji pomiędzy firmą a klientem. Pierwszy odcinek swoją premierę miał 2 sierpnia 2015 roku. Przez 5 lat pojawiło się ponad 90 odcinków podcastu. Ostatnio poruszone zostały tematy takie jak: „Jak stworzyć dobry produkt”, „Omnicommerce – przyszłość sprzedaży” czy „Contact Branch – nowa rola doradcy klienta”.

Link do podcastu: https://klientomania.pl/podcast/

 

2. Greg Albrecht Podcast: wszystkie twarze biznesu

Jest to podcast skierowany dla przedsiębiorców oraz menadżerów zarządzających firmą. Prezentowane są w nim sylwetki polskich przedsiębiorców, którym udało zbudować własny dobrze prosperujący biznes od zera. Według autora pozwala on rozwinąć własne kompetencje menadżerskie oraz poprawić swoją codzienną skuteczność W podcaście przybliżane są strategie działania, modele myślenia czy też umiejętności, niezbędne do prowadzenia biznesu. Oprócz tego słuchacze mogą dowiedzieć się jak radzić sobie ze stresem w pracy, czy wyciągać z niej więcej satysfakcji i przyjemności.

Link do podcastu: https://gregalbrecht.io/pl/podcast/

 

3. Wyższy poziom marketingu

Podcast prowadzony przez Karolinę i Mariusza Łodygę. Jego celem jest zwiększenie wartości postrzeganej marki oraz jej producentów. Oprócz tego jego słuchacze mogą zwiększyć lojalność swoich klientów i finalnie zwiększyć rentowność firmy. Autorzy podcastu  przybliżają spojrzenie na markę przedsiębiorstwa od strony strategicznej. Dowiemy się z niego jak budować ekosystemy marketingowe i wprowadzić skuteczną metodologię marketingową.  Oprócz tego prowadzący przedstawiają najnowsze wiadomości ze świata biznesu i marketingu. W ostatnich odsłonach podcastu poruszane były tematy takie jak: „ Ile osób powinien liczyć zespół marketingowy?”, „ Storyteling jako narzędzie strategiczne narzędzie komunikacji”, czy też „ Jak mierzyć lojalność klientów?”.

Link do podcastu: https://premium-consulting.pl/podcast-wyzszy-poziom-marketingu/

 

5. Mała Wielka Firma

Mała Wielka Firma to podcast adresowany do przedsiębiorców. Jego autor – Marek Jankowski, zaprasza fachowców z różnych dziedzin, które są zwiane z prowadzeniem własnego biznesu. Ich tematem są min. marketing, sprzedaż, pozyskiwanie nowych i utrzymanie klientów, zarzadzanie firmą. Porady zawarte w każdym odcinku podcastu, pomagają w budowaniu własnej marki i rozwijaniu biznesu. Co ważne są one skierowane do osób prowadzących tradycyjny biznes, jak i biznes online. W ostatnich odcinkach podcastu poruszano takie tematy jak: „Jak zarabiać na polecaniu produktów przez programy partnerskie? Skuteczna afiliacja bez poczucia winy” , „ Jak zwiększać sprzedaż w firmie w lepszych i gorszych okresach? Mierz siły na zamiary, nie trać czujności i nie panikuj” czy „ Co zrobić żeby przygoda z WordPressem nie skończyła się katastrofą? Poznaj etapy tworzenia strony internetowej”.

Link do podcastu: https://malawielkafirma.pl

 

5. Konkretnie o marketingu

Podcast autorstwa Artur Jabłoński. Porusza on problematykę strategii, planowania kampanii czy grupie docelowej naszych działań marketingowych. W przeciwieństwie do większości podcastów o marketingu, ten nie traktuje o jego teorii, lecz o zagadnieniach miękkich które są kluczowe dla powodzenia naszych działań marketingowych. Do każdego odcinka podcastu dołączone są transkrypcje oraz materiały dodatkowe. Nowe odcinki pojawiają się regularnie co dwa tygodnie.

Link do podcastu: https://arturjablonski.com/podcast-marketingowy-konkretnie-o-marketingu/