ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

07.12.2020

Trendy w marketingu online 2021 – nasze przewidywania

6 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Rok 2020 zmienił wszystko. Pandemia korona wirusa wywróciła cały świat do góry nogami. Z pewnym uśmiechem na twarzy można zajrzeć do ubiegłorocznych zapowiedzi i planów odnośnie trendów w marketingu internetowym na ten rok. Począwszy od wykorzystania sztucznej inteligencji, wykorzystanie wyszukiwania głosowego czy też wykorzystania chat botów na pełną skalę. Pandemia zmieniła wszystko o 360 stopni. Obecnie wszystko jest loterią i zgadywanką. Mimo to w niniejszym artykule postaramy się zastanowić jakie zmiany mogą zajść w marketingu online w 2021 roku.  

  1. Szersze zastosowanie subskrypcji 

Stosowanie modelu subskrypcji w dobie pandemii uratowało wiele przedsiębiorstw. Jednakże jeszcze przed pandemią w wielu branżach mogliśmy zaobserwować ten trend. To co do tej pory było produktem stało się usługą z miesięcznym abonamentem. Wszyscy mamy wiele subskrypcji począwszy od gier komputerowych, serwisów streamingowych typu Spotify czy Netflix. Model ten jest korzystny dla obu stron transakcji: przedsiębiorcy mają długoterminowych i stałych klientów, którzy są stabilnym źródłem dochodu, z kolei klienci mają wygodę i możliwość wyboru usług.  Przykładem branży, gdzie model ten uratował funkcjonowanie przedsiębiorstw jest branża fitness. Mimo iż siłownie na całym świecie zostały zamknięte, te robiły wszystko, aby klienci nie rezygnowali ze swoich karnetów. Począwszy od kursów online, po wypożyczanie sprzętu klientom do tworzonych przez nich domowych siłowni. Pewna część klientów zrezygnowała z abonamentów, jednak część oczekując na powrót do normalności je utrzymała. Zdaje się, że obecna sytuacja tylko przyspieszyła tempo przechodzenia przez firmy na model abonamentowy i miesięczną subskrypcję. 

  1. Zdobycie “pozycji zero” w wyszukiwarce Google 

Przez wiele lat celem działań marketingowych wielu firm było znalezienie się w pierwszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Od dłuższego czasu możemy zaobserwować zmianę trendu. Wiele działań SEO nakierowanych jest na znalezienie się na pozycji zero. W przyszłym roku trend ten w bardzo dużym prawdopodobieństwem nabierze jeszcze szybszego tempa. Pozycja zero w wyszukiwarce Google: to wyszczególniony przez wyszukiwarkę wynik wyszukiwania. Od reszty wyników odróżnia go sposób prezentacji: wyświetlony jest na samej górze jako pierwszy, w małym prostokącie. Wyświetlone są w nim podstawowe informacje, będące próbą odpowiedzi na zapytanie użytkownika. 

  1. Reprezentacja mniejszości 

Obecnie w wielu obszarach możemy zaobserwować tendencję do zwiększania nacisku na reprezentację i promowanie różnorodności. Chodzi tu o wszelkie grupy mniejszościowe, które do tej pory nie były odpowiednio reprezentowane. Zalicza się do nich: mniejszości etniczne i rasowe, społeczności LGBTQ+, kobiety i osoby niepełnosprawne. Przykładem tych tendencji mogą być chociażby głośno komentowane zmiany w zasadach nominacji do Oscarów. Można je również zauważyć w marketingu cyfrowym. Już teraz wiele dużych korporacji w swoich działaniach marketingowych nawiązuje do tematów związanych z różnorodnością rasową, seksualną czy religijną. Tematyka do tej pory zarezerwowana dla mediów społecznościowych czy blogów, na dobre wkroczyła do oferty produktów i usług globalnych koncernów. Tendencję wzrostową wśród konsumentów wspierających równość wskazały również badania z kampanii marketingowej #WhatWomenWant prowadzoną przez Kantar. Wielu badaczy wskazuje, że zmiany społeczne i kulturowe przenoszą się na nasze zachowania i preferencje zakupowe. Proces ten jest widoczny zwłaszcza wśród młodych konsumentów.  

Powyższe rozważania są tylko naszymi przypuszczeniami odnośnie zbliżającego się roku. Obecny rok pokazał, że w marketingu internetowym, jak i innych dziedzinach naszego życia sytuacja jest dynamiczna. Czy nasze podejrzenia się sprawdzą, może część z nich, a może żadne? Tego dowiemy się za równy rok. A jakie są Wasze teorie odnośnie trendów w marketingu internetowym na 2021 rok? Podzielnie się nimi z nami w komentarzach!