ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

11.01.2021

Google Page Experience – nowy algorytm Google

3 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Już w maju tego roku swoją premierę będzie miał nowy algorytm Google. Page Experience Signals będzie premiował strony internetowe o wysokim standardzie wizualnym oraz użyteczności dla odwiedzających.

Alorytmy Google będą dokonywać odbioru danej strony przez użytkowników oraz wywołujących u nich doświadczeń. Wizualny wskaźnik będzie informował ich o jakości odwiedzanej strony internetowej. W skład Google Page Experience wejdzie Core Web Vitals:

- LCP (Largest Contreful Paint) – mierzy czas wczytywania największego elementu strony,

- FID (First Input Delay) – czas ładowania strony,

- CLS (Cumulative Layoout Shift) – wizualna stabilnośc strony internetowej.

Do tej pory na rozszerzenie Page Experience składały się:

- szybkość ładowania witryn WWW na urządzeniach desktopowych,

- szybkość ładowania witryn WWW na urządzeniach mobilnych,

- wygląd stron internetowych na urządzeniach mobilnych.

Na szczęście aby móc się przygotować do wprowadzanych zmian Google powiadomiło o nich wcześniej, lecz również przygotowało narzędzia do ich wprowadzenia. Umożliwiają one optymalizację wszystkich elementów Core Web Vitals. Do narzędzi tych należą min:

- PageSpeed Insights,

- Google Lighthouse,

-Chrome Userr Experience Report API,

- Web Vitals Chrome Extension.

Jak ulepszyć LCP?

LPC to wskaźnik, który uwzględnia to co widzi użytkownik po wczytaniu strony WWW. Pod tym względem strona internetowa powinna mieć dobry wynik. Warto zauważyć, że obecność obrazów w wysokiej rozdzielczości wpływa na obniżenie wskaźnika LCP.

W przypadku niemożności usunięcia takowych, warto wprowadzić inne poprawki:

- usunąć niepotrzebne skrypty,

- usunąć elementy o dużej wadze: np. widgety.

Jak ulepszyć FID?

Wynik wskaźnika FID będzie różnił się od rodzaju treści strony WWW. Aby polepszyć interakcję strony internetowej warto:

- optymalizacja JavaSript: istnieją wtyczki umożliwiające zarządzanie skryptami JavaScript lub ich optymalizacje,

- usunięcie zbędnych skryptów,

- korzystanie z wtyczek pamięci podręcznej: ich użycie spowoduje zmniejszenie wysiłku przeglądarki podczas ładowania strony internetowej.

Jak ulepszyć CLS:

Aby zoptymalizować wynik tego wskaźnika warto:

- precyzyjnie skalować obrazy, pliki GIF oraz inne treści pojawiające się na naszej stronie,

- już wcześniej zaplanować miejsce dla dodatkowych elementów strony ( baner reklamowy, bądź formularz kontaktowy) lub wstawienie ich w tle.