ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

28.02.2021

SEO vs SEM: pojęcie, podobieństwa i różnice.

3 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Optymalizacja wyników wyszukiwnia to podstawowa strategia marketingowa dla  firm i osób chcących przyciągnąć uwagę odbiorców , zwiększyć swój traffic i rozwijać swoją działalność internetową . Jednakże  optymalizacja wyszukiwania może być trudnym procesem, jeśli nie wiesz wiesz czym jest SEO I SEM

Oba sposoby optymalizacji wyników wyszukiwania mogą wydawać się indentyczne, jednakże są to dwa bardzo różne podejścia do optymalizacji wyszukiwania. Jeśli używasz zamiennie terminów SEM i SEO i nie znasz różnic między nimi, nie będziesz w stanie osiągnąć lepszych wyników wyszukiwania swojej witryny w wyszukiwarce.

Marketing  w wyszukiwarkach to każdy sposób pomagający właśicielowi strony internetowej  przyciągnąć uwagę użytkowników poprzez pojawienie się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Istnieją dwa główne strategie stosowane marketingu w wyszukiwarkach. Są to:

  • SEM , który wykorzystuje płatne metody pojawienia się w wynikach wyszukiwania,
  • SEO , który wykorzystuje organiczne metody pojawiania się w wynikach wyszukiwania.

Jak więc łatwo zauważyć podstawową różnicą pomiędzy obiema metodami jest to, że wykorzystują różne metody pojawienia się w wynikach wyszukiwania (SEM - płatne, SEO - organiczne). 

SEM obejmuje czynności związane z konfiguracją i optymalizacją reklam, jak i ustalaniem budżetu związany z ich umieszczeniem. Często znany jest jako marketing płatnego wyszukiwania lub marketingu typu pay-per-click, w sktócie PPC.

Z kolei SEO (znany również jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) to zespół czynności , które mają na celu podniesienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Obejmują one min:

  • pozycjnowanie na samej stronie internetowej,
  • pozycjonowanie poza stroną internetową,
  • techniczne pozycjonowanie.

SEO i SEM - podobieństwa:

  • obie mają na celu umiejscowienie strony internetowej na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania,
  • obie mają na celu zwiększenie ruchu użytkowników na stronie internetowej,
  • obie wykorzystują badanie popularności słów kluczowych,
  • obie metody wymuszają znajomość użytkowników odwiedzających stronę internetową. 
  • SEO I SEM nastawione są na konkretne słowa kluczowe,
  • aby odnieść w nich sukces potrzeba ciągłego ulepszania i testowania.

SEO I SEM - różnice:

  • format wyszukiwania wyników wyszukiwania,
  • klik w SEM jest płatny, zaś w SEO nie,
  • wyniki w metodzie SEM wyświetlają się skonkretyzowanej grupie użytkowników, zaś w metodzie SEO nie,
  • współczynnik CTR w SEO jest wyższy niż w SEM,
  • metoda SEM jest lepsza do ciągłej optymalizacji i testów.

Porównując SEO i SEM, na pytanie która z metod jest lepsza: nie ma łatwej ui szybkiej odpowiedzi. Przy wyborze strategii dla swojej strony, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Dla niektórych firm i osób lepsze będzie SEO, dla innych SEM. Czasami właściwym podejściem jest wdrożenie obu strategii. Wszystko zależy od rodzaju działalności i celów właściciela strony.