Opublikowane:
12.03.2021
Jak wykorzystywać media społecznościowe w marketingu afiliacyjnym
3 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu
Marketing afiliacyjny ułatwia promowanie firmy, jej wyrobów bądź usług. Promocja ta przybiera formę w postach na blogu, promocji wśród internetowych influencerów bądź dzielenie się linkiem polecającym między przyjaciółmi i rodziną. Ostatnio jednym z głównym kanałów marketingu afiliacyjnego zostały media społecznościowe.
Jednym z głównych plusów mediów społecznościowych jest to, że każdy może zostać partnerem danej marki. W przeciwieństwie do standardowych narzędzi marketingu afiliacyjnego, aby promować produkty i usługi nie potrzeba posiadać popularnego bloga bądź statusu gwiazdy. Media społecznościowe zapewniają wszystkie niezbędne narzędzia do tworzenia contentu i udostępniania linków polecających dla osób obserwujących.
Jednym z najczęstszych przekonań odnośnie marketingu w social mediach, jest to że aby wypromować dany produkt (bądź markę) wystarczy wrzucić materiał promocyjny na swoich profilach. Prawda jest jednak z goła inna: marketing w social mediach to zbiór wielu czynności.
Kampanię marketingową w mediach społecznościowych warto rozpocząć od wybrania odpowiednią dla naszych celów platformę. Począwszy od gigantów typu Facebook, YT czy TikTok, po strony tematyczne: Pinterest czy Reddit. Przy wyborze portalu społecznościowego na którym będziemy prowadzić nasze działania warto zastanowić się nad:
- odbiorcami naszej reklamy,
- długości naszych działań marketingowych,
- jaki typ reklamy zastosujemy w naszej kampanii marketingowej.
W przypadku odbiorców warto wziąć pod uwagę ich:
- wiek,
- ich lokalizację,
- płeć,
- dochody,
- wydatki.
Reklamy w social mediach mogą przyjąć różną formę: posta w formie tekstu, zdjęć, filmów, poradników czy transmisji na żywo. Aby efektywniej zareklamować nasz produkt (bądź usługę) warto skupić się na dwóch lub maksymalnie 3 formach reklamy. W przypadku branży modowej bądź podróżniczej świetnie sprawdzi się atrakcyjne wizualnie zdjęcie na Instagramie, z kolei w przypadku gadżetów czy sprzętu fitness warto zastanowić się nad promocją wśród YouTuberów.
W przypadku klasycznego marketinu afiliacyjnego podstawowymi podmiotami z którymi podejmuje się współpracę są strony internetowe i blogerzy. W mediach społecznościowych, jest o wiele więcej podmiotów z którymi możemy nawiązać współpracę:
- influencerzy - ich niewątpliwym plusem jest możliwość dotarcia do serokiego grona odbiorców i popularyzacja danej marki,
- mikroinfluencerzy - mimo iż mają mniej obserwatorów niż influencerzy, to ich poziom ich zaangażowania jest bardzo wysoki,
- twoi klienci - warto zachęcać klientów do promowania twoich wyrobów i usług na osobistych kontach w mediach społecznościowych, mogą to być informcje o tym czemu polecają twój produkt, zdjęcia używanego produkty, recencje czy ich ogólne wrażenia. Często opinia zwykłych osób może wywołać większy wpływ niż opinia topowych influencerów.
W dzisiejszych czasach trendy w Internecie nieustannie się zmieniają. Nie inaczej jest z reklamą online i social mediami. Warto więc nieustannie optymalizować swoje działania marketingowe. Wśród działań tych powinny się znaleźć:
- aktualizacje o produktach, procesie sprzedaży i aktualnych promocjach,
- regularne testy A/B,
- poszukiwania nowych partnerów i kanałów sprzedaży.