ProperAd.pl

  • Traffic_WatchDog

Opublikowane:

23.05.2018

Najpopularniejsze modele rozliczeń w programach partnerskich w 2018 roku

6 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

 

 

Pierwsza zasada afiliacji to „rozliczamy się za efekt”.  Jest to motto praktycznie wszystkich programów partnerskich, które swoje odbicie znajduje w oferowanych przez nie kampaniach, a konkretnie metodach ich rozliczania. Ale które z nich afiliacje lubią najbardziej i stosują najczęściej? Temat różnych modeli rozliczeń poruszaliśmy w osobnym artykule -  https://properad.pl/artykul/7/Walidacje-i-modele-rozliczen-w-kampaniach-marketingowych, dzisiaj chcielibyśmy sprawdzić jak sprawy się mają po pierwszych czterech miesiącach 2018 roku.

 

W jakich modelach rozliczają się programy partnerskie?

 

Przeglądając dostępne kampanie wydawca z góry zwraca uwagę na oferty, które go interesują, ignorując te, których nie zamierza promować. Często więc nawet starzy branżowi wyjadacze nie zdają sobie sprawy jak wiele wykształciło się pochodnych modeli rozliczeń i ile można ich znaleźć na afiliacyjnym rynku. Jeśli chodzi o TOP 10 oprócz klasyków takich jak CPA, CPC, CPL, CPO i CPS, szukając kampanii trafić możemy na hybrydy takie jak CPA + CPS, CPC + CPS, CPC + CPL, CPL+CPA, czy najbardziej popularny z nich, CPL + CPS. W styczniu 2018 11 % wszystkich kampanii dostępnych w naszej porównywarce sieci afiliacyjnych ProperAd.pl (3790 kampanii) rozliczane było właśnie w modelach hybrydowych.

 

Modele Hybrydowe

 

Jeśli chodzi o najpopularniejsze modele rozliczeń w kategorii modeli hybrydowych lider jest tylko jeden i zdecydowane jest nim  CPL + CPS znacznie dominujący nad resztą w każdym miesiącu 2018 r.

 

Klasyczne modele rozliczeń – CPA, CPC, CPO, CPL, CPS

 

Mimo pojawiania się nowych wariantów modeli hybrydowych, w programach partnerskich wciąż najczęściej mamy do czynienia z prostszymi rozwiązaniami. Mniej więcej 89 % wszystkich kampanii stanowią te rozliczane w modelach CPA, CPC, CPO, CPL lub CPS.  Jak rozkładają się tutaj cyferki i do kogo należy afiliacyjne podium?

 

Wśród klasycznych modeli króluje CPS, w którym rozliczane jest 69 - 70 % wszystkich kampanii z klasycznymi modelami rozliczeń (CPA, CPC, CPO, CPL, CPS). Na drugim miejscu znajduje się CPL z wynikiem 23-24%. W modelu CPA rozliczane jest mniej więcej 5-6 % kampanii, CPO zaledwie 1 %, a Kampanie w CPC to w zasadzie pojedyncze przypadki. Na poniższych wykresach zaprezentowaliśmy jak wyglądają te zależności w styczniu i kwietniu 2018 r.

 

Styczeń 2018r.

 

 

Kwiecień 2018 r.

 

 

 

CPS – kwotowy czy procentowy?

 

Skoro CPS jest najmodniejszym modelem rozliczeń w afiliacjach i programach partnerskich musimy jeszcze ustalić w jaki sposób jest on ujmowany. CPS, a więc model w którym wynagrodzenie przyznawane jest za wygenerowaną sprzedaż, występuje bowiem w dwóch wariantach: kwotowym (jako stała stawka za sprzedaż) i procentowy (jako odpowiednia część wygenerowanego przychodu). Który z nich jej popularniejszy?

 

 

Co ciekawe mamy tu do czynienia z bardzo wyrównanym wynikiem. Wg danych zgromadzonych w porównywarce sieci afiliacyjnych ProperAd.pl w lutym 2018 r. 53 % kampanii rozliczanych w modelu Cost Per Sale proponowała wynagrodzenie kwotowe, a 47 % wynagrodzenie procentowe.

 

TOP 3 afiliacyjnych modeli rozliczeń

 

Omówiliśmy już modele klasyczne i hybrydowe, a także liderów w tych kategoriach… czas jednak określić ścisłe podium. Jakie modele rozliczeń są w 2018 roku najpopularniejsze w afiliacjach?

 

Ilość kampanii rozliczanych w poszczególnych modelach rozliczeń od stycznia do kwietnia 2018.

 

 

 

Jak widać na powyższych wykresach w programach partnerskich najczęściej rozliczamy się w modelu CPS. Właśnie ta metoda używana jest do walidowania około 61 - 63 % kampanii. Drugie miejsce należy do CPL, a więc Cost Per Lead. Ten model rozliczeń wykorzystywany jest przy 21 % wszystkich kampanii dostępnych w afiliacjach. Na podium załapał się też jeden model hybrydowy, stanowiący połączenie powyższych dwóch – CPL + CPS. Ta metoda opiera się na połączeniu stałej zapłaty za każdy wypełniony przez klienta formularz oraz dodatkowej premii (kwotowej lub stanowiącej procent wartości koszyka) w przypadku sfinalizowania sprzedaży. Z modelem CPL + CPS spotkamy się w 8 % kampanii.

 

Modele rozliczeń oferowane przez sieci są odzwierciedleniem zasady „rozliczamy się za efekt”, a często wręcz „chętnie wam zapłacimy jeśli sami zarobimy”. Dla Reklamodawcy najwygodniejsze jest wypłacanie wynagrodzenia tylko wtedy kiedy działania wydawcy rzeczywiście przyniosły firmie profit. Nic więc dziwnego, ze to właśnie te modele efektywnościowe cieszą się największą popularnością na afiliacyjnym rynku.  Kampanii rozliczanych w CPC, CPM, CPO czy CPA, tak popularnych jeszcze parę lat temu, trzeba obecnie szukać ze świecą i nic wskazuje na to, aby w przyszłości miało pojawić się ich więcej.

 

*Tekst, a także wszystkie wykresy przygotowane zostały na podstawie archiwalnych danych od stycznia do maja 2018 roku serwisu ProperAd.pl.