Opublikowane:
01.03.2019
Pięć czynników, z których składa się sukces w afiliacji - Admitad wyjaśnił co wpływa na zwiększenie interesu wydawców do e-sklepów
4 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu
Poniższy tekst napisany został przez pracowników sieci afiliacyjnej Admitad i udostępniamy go za pozwoleniem osób reprezentujących tąże sieć.
Coraz więcej e-sklepów stosuje afiliację jako kanał sprzedaży. Reklamodawcy uważają afiliację za jeden z najskuteczniejszych typów reklamy internetowej, w którym reklamodawca płaci za reklamę dopiero wtedy, kiedy konsument już dokonał zakupu i odebrał swoją paczkę. Dlatego model CPA (cost per action) jest taki popularny wśród firm z branży fashion. Admitad – globalna sieć programów partnerskich – wyjaśniła, co wpływa na sukces w afiliacji e-sklepów z branży fashion.
„Nie jest sekretem, że główną zasadą sukcesu e-sklepu, który współpracuje z siecią afiliacyjną, jest atrakcyjność oferty reklamodawcy dla wydawców. Wszystko zależy od chęci wydawcy kierować ruch na stronę reklamodawcy. Dlatego firmy muszą robić wszystko, aby przekonać wydawców współpracować z nimi,” – komentuje Ievgenii Gusakovskii, Kierownik wschodnio-europejskiego regionu Admitad.
Wynagrodzenie dla wydawcy jest najważniejszym czynnikiem, który wpływa na sprzedaż. Wynagrodzenie może być wypłacane na kilka sposobów: reklamodawca może wypłacać procent od sumy zakupu, może ustalić stawkę taryfową, kiedy procent wynagrodzenia zależy od sumy zamówienia (im wyżej suma zakupu, tym więcej zarabia wydawca) oraz opłata fix (wydawca dostaje fiksowaną opłatę niezależnie od sumy zakupu). Stawkę wynagrodzenia każdy reklamodawca ustala samodzielnie.
Kolejnym czynnikiem decydującym o odniesieniu sukcesu w afiliacji są rodzaje ruchu, które reklamodawcy pozwalają wydawcom kierować na stronę. Każdy reklamodawca wybiera takie typy ruchu, które będą najskuteczniejsze do zwiększenia sprzedaży w jego modelu biznesowym. Jeśli na przykład reklamodawca ma wysokie wolumeny z SEM, ale chciałby zwiększyć zasięg w Social Media — to robi fokus akurat na ruchu z social. Oczywiście im więcej typów ruchu reklamodawca akceptuje, tym więcej wydawców chce współpracować z daną marką lub sklepem.
Obecnie najbardziej skuteczne rodzajem ruchu, są sewisy kuponowe oraz serwisy Cashback, czyli te, które pomagają zaoszczędzić. Także klienci uwielbiają serwisy, które pozwalają otrzymać bardziej szczegółowe informacje, przeczytać recenzje i porównać ceny konkretnego produktu, i dzięki temu pomagają kupić to, czego użytkownik faktycznie poszukuje.
Procent potwierdzonych konwersji również wpływa na atrakcyjność oferty dla wydawcy. Przed podjęciem decyzji o współpracy wydawca ocenia ile konwersji zwykle reklamodawca potwierdza i może wyliczyć, ile potencjalnie może zarobić na tej ofercie. Wydawcy zwracają też uwagę na termin dostawy zamówienia, opcje dostawy oraz na dostępność towaru.
Współpracując z siecią partnerską, reklamodawcy powinni troszczyć się nie tylko o wygodne warunki dla wydawców, ale również o świadomości marki. Wydawcy szybciej zaufają marce, która jest dobrze znana na rynku oraz ciągle pracuje nad swoim wizerunkiem.
Każdy partner ceni indywidualne podejście, więc najzdolniejsi wydawcy doceniają możliwość zaoferowania im przez wydawców wyjątkowych warunków oraz dodatkowe możliwości zarobku (maratony, konkursy).
Wynagrodzenie, dozwolone rodzaje ruchu, procent potwierdzonych konwersji, dobra reputacja oraz indywidualne podejście - to kluczowe czynniki, które pomogą e-sklepom odnieść sukces w afiliacji oraz oszczędzić koszty marketingowe.
O autorze artykułu - sieci Admitad
Admitad łączy tysiące marek i setki tysięcy wydawców na całym świecie. Mamy bogate doświadczenie w afiliacji i jesteśmy gotowi pomóc naszym partnerom w rozwijaniu lub skutecznym monetyzowaniu projektu. Dla Ciebie - ponad tysiąc reklamodawców i setki tysięcy wydawców z całego świata, zespół zaawansowanych deweloperów i profesjonalnych menedżerów. Dla nas współpraca to więcej niż biznes: rozwijamy długoterminowe relacje z partnerami!
Kontakt dla mediów
Olena Novitska
Manager ds. PR