ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

28.05.2019

Na czym polega Content Marketing

4 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Jednym z najpopularniejszych trendów ostatnich lat, które możemy zaobserwować w marketingu jest content marketing. Jeszcze kilka lat temu praca agencji reklamowych czy też działów marketingowych polegała głównie na wymyślaniu prostych i chwytliwych haseł zachęcających konsumentów do zakupu konkretnego produktu. Obecnie działania marketingowe i szeroko pojęta promocja to szereg rozbudowanych działań nakierowanych na zawarcie długotrwałych relacji z klientem. W tym celu stosuje się właśnie marketing treści.

Koncepcja content marketingu, polega na pozyskaniu klientów za pomocą publikowanych treści. Treści te cechują się przydatnością i atrakcyjnością, skierowane zaś mogą być do wszystkich , ale także do ściśle określonej grupy konsumentów. Celem marketingu treści nie jest stworzenie jednostronnego przekazu reklamowego, lecz doprowadzenie do zbudowania długotrwałych relacji z klientem.

Content marketing opiera się na tworzeniu bogatych treści. Mogą one przybierać różną formę:

  • Filmy Video
  • Webinary
  • Artykuły
  • Poradniki
  • Grafiki
  • Artykuły sponsorowane
  • Artykuły Ekspertów
  • Wykresy
  • Ebooki
  • Audiobooki
  • Prezentacje multimedialne

Użyteczność content marketingu nie ogranicza się tylko do popularyzacji marki w świadomości klientów. Celem tej strategii jest również polepszenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Promuje ona  na swoich pierwszych stronach wartościowe treści, stąd ważna tak ważna jest merytoryka. Jeśli użytkownicy uznają nasz content za wartościowy będą chętniej go linkować i „przekazywać dalej”, dzięki czemu także będziemy mogli poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce.

Jak usprawnić swój content marketing? Trzy pomocne zasady:

1. Wykorzystuj linki wewnętrzne

W 2019 roku nie wystarczy samo stworzenie wartościowej dla czytelnika treści. Twoim zadaniem powinno być zachęcenie go do spędzenia na twojej stronie większej ilości czasu i zaangażowanie go w poznawanie dostępnej na niej zawartości. Świetnym sposobem będzie tu wykorzystanie linków wewnętrznych odsyłających do innych podstron. Odesłania te powinny odsyłać do treści które poszerzają temat wspomniany w konkretnym artykule. Przykładowo w artykule o pożyczkach poza bankowych możesz odesłać swojego czytelnika do innych artykułów opisujących już pożyczki konkretnych firm. Linki wewnętrzne warto jest dodawać po napisaniu artykułu, a jako linki użyć jego fragmenty.

2.  Na pierwszym miejscu czytelnik, potem algorytmy

Jak już wcześniej wspomnieliśmy celem content marketingu jest nie tylko stworzenie długotrwałych relacji z klientami , lecz także poprawa widoczności strony w Google. Jednakże co z tego że mamy pierwsze miejsce w wyszukiwarce, jeśli treść na naszej stronie nie przekona czytelnika do powrotu w przyszłości Wtedy jego pierwsza wizyta u nas będzie jego ostatnią.

3. Promuj swoją treść

Nawet najbardziej wartościowa treść nie spełni swojego celu, jeśli czytelnik nie będzie mógł jej znaleźć. Dlatego też reklamuj ją gdzie tylko się da: możesz opublikować fragmenty artykułu na swoim profilu  prywatnym LinkedIn, w mediach społecznościowych, grupach branżowych czy też forach internetowych. Twoja treść trafi do co raz szerszego grona czytelników przez co z czasem będziesz mógł zbudować odpowiedni zasięg w wyszukiwarkach.

Korzyści wynikające z Content Marketingu:

- pozyskanie nowych klientów

- zbudowanie długotrwałych relacji z klientami

- większa świadomość marki wśród ludzi

- przywiązanie klientów do naszej marki

- zasięg stworzonych przez nas treści

- zwiększenie ruchu na stronie internetowej

- lepsza pozycja w Google