ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

03.07.2019

7 książek o marketingu, które musisz przeczytać!

6 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

W dzisiejszych czasach osoby rozpoczynające swoją przygodę z marketingiem swoją wiedzę czerpią głównie z Internetu. Oprócz tego popurarne jest także uczestniczenie w różnego rodzaju szkoleniach, kursach, wykładach czy też webinariach. Jednakże warto również czerpań doświadczenie i praktyktować wiedzę zawartą w tradycyjnych źródłach, czyli książkach.  

W niniejszym artykule przygotowaliśmy dla Was zestawienie 7 książek o marketingu, z którymi powienien każdy się zapoznać. Jest to ranking czysto subiektywny,  Jeśli waszym zdaniem powinny się w nim znaleźc także inne pozycje, dajcie nam o tym znać w komentarzach.

1. Marketing. Wprowadzenie - Philip Kotler, Gary Amstrong

 

Jest to swoista "biblia" marketingu. W książce omówiono podejście przedsiębiorstw do marketingu w przypadku zmiennych warunków rynkowych, współczesne narzędzia budowania relacji z klientem, czy też najnowsze technologie stosowane w marketingu ( chociażby neuromarketing). Oprócz tego autorzy przedsiębiorstwa zajęli się problematyką koncepcjami marketingu tworzonego przez konsumenta, gdzie klienci zachęcani są przez marketingowców do aktywości i udzielania informacji zwrotnej. 

2. Marketing 4.0 - Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan

Kolejna pozycja, której współautorem jest Philip Kotler. Nic dziwnego, w końcu większośc z nas kojarzy to nazwisko. Jest on profesotrem marketingu i autorem około pięćdziesięciu książek. Marketing 4.0 pozwala zdobyć wiedzę dotyczącą mechanizmu działania orędownictwa. Książka ukazuje strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego za pomocą skutecznych pomiarów oraz praktyk marketingowych. Informacje zawarte w tej pozycji pozwalają na płynne  przejście z marketingu tradycyjnego na marketing cyfrowy.

3. Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków - Jarek Szczepański

Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków

Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków

Okładka książki Złota strategia marki. Droga do przewagi rynkowej i wyższych zysków

Strategię marki możemy oprzeć na jednym niezmiennym zdaniu, jest jednak tylko jeden warunek: musi być ono prawdziwe. Motto naszej firmy może być proste, o czym świadczy chociażby przykład McDonalda. Każdy kto chce prężnie działać i zbudować dobry brand musi mieć przemyślany cel, który skutecznie będzie realizował. W książce przedstawione zostały strategie zarządzania różnych firm, w tym Intela. Łączą je decyzje podejmowane przez kadry kierownicze przedsiębiorstw. Raz powodują one ich wzloty, innym razem są błędne i skutkują ich upadkiem.

4. Skuteczne social media . Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty- Anna Miotk

Okładka książki Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty

 

Książka jest kompedium informacji dotyczących działań marketingowych i promocji marki w Internecie. Coś dla siebie znajdą w niej zarówno począrkujący, jak i jak bardziej zaawansowane osoby w temacie social mediów. Dodatkowo książka zawiera również przykładowe case study, z których można wyciągnąć informacje naprawde warte uwagi. 

5. Strategia błękitnego oceanu - W.Chan Kim

Strategia błękitnego oceanu - Mauborgne Renee, Chan Kim

Co raz częśćiej firmy zmagają się z coraz większą konkurencją. Dodatkowo rynek jest przesycony, w wyniku czego przedsiębiorstwa nie różnią się pomiędzy sobą pod względej proponowanej klientowi oferty. Książka wskazuje jak stworzyć dla swojej firmy przestrzeń rynkową, która sprawi że konkurencja będzie dla niej nie istotna. Pozycja zawiera informacje pozwalające otworzyć przedsiębiorstwo na zmiany, modyfikować kierunki jego działania oraz jak zdobyć istotną pozycję na rynku oraz przerwagę nad konkurencją. W książce zawarto liczne przykłady konkretnych firm i ich ofert oraz analizy różnych sektorów i branż, wskazując na działania, które pozwolą odsnieść w nich sukces.

6. Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie - Gary Vaynerchuk

Okładka książki Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie

Autor przekonuje aby relacje biznesowe budować w oparciu o wdzięczność, sympatię, a zwłaszcza o bezinteresowność. Ekonomia wdzięczności odnosi się nie tylko do chwili bieżącej, lecz głównie nastawiona jest na długookresową perspektywę. Autor bazuje na prostych przykładach, które dają do myślenia i potrafią zainspirować do wdrożenia tych zasad w naszym życiu codziennym.

7. Język na sprzedaż czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka - Jerzy Bralczyk

Okładka książki Język na sprzedaż czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka

 

Jest to nietypowy przewodnik po świecie reklamy. Autor drobiazgowo opisał w nim zasady gry którą toczą między sobą reklamodawcy a konsumenci. W książce możemy znaleźć sztuczki stosowane przez autorów reklam, słowa, które wpływają na klientów oraz inne formy manipulacji odbiorcami reklam. Profesor Bralczyk analizie poddał prawdziwe reklamy. Co ciekawe badaniu poddał je nie tylko pod względem językowym, ale również ich odniesieniu do ówczesnej kultury masowej.