ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

27.02.2020

Direct Answer- wszystko co powinieneś wiedzieć o pozycji zerowej w Google

3 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Direct Answer to pozycja zerowa w wyszukiwarce Google. Jest ona pożądana przez wielu właścicieli stron internetowych, jednak pojawić się na niej udaje się niewielu.

 

Algorytmy odpowiadające za pozycję zerową wprowadzone zostały w kwietniu 2016 roku. Głównym celem rozwiązania jest ułatwienie wyszukiwania pożądanych wyników w wyszukiwarce Google przez użytkowników. Aby znaleźć odpowiedź na wyszukiwaną przez siebie frazę internauta nie musi przeglądać setek stron, lecz ma ją wyświetloną od razu.

 

Direct Answer to answer box wyświetlający się nad wynikami wyszukiwania oraz reklamami AdWords.  W przypadku uznania przez Google, że treść na naszej stronie jest najbliższa wpisanej w wyszukiwarce frazie, wyróżnia ją umieszczając na pozycji zero. Przed wprowadzeniem rozwiązania, po wpisaniu danej frazy użytkownik otrzymywał setki stron ją zawierających. Nad nimi dodatkowo znajdowały się reklamy Google Ads, trudno więc było ze swoją stroną i znajdującymi się na niej treściami trafić na pierwsze wyniki wyświetlania. Obecnie trafiając na pozycję zero, możemy wyprzedzić reklamy AdWords, które do tanich nie należą.

 

W polskiej wersji wyszukiwarka Google wyświetla answer box po wpisaniu fraz takich jak np. : „ kto jest…”, „ kiedy urodził się ….”,  „ jak…” , „ kiedy …..”.

 

Wszystkie zmiany w polskiej wersji wyszukiwarki wprowadzane są na podstawie wersji angielskiej. Warto więc poświęcić chwilę i zobaczyć w przypadku jakich fraz angielska wersja Googla wyświetla direct answer. Pozwoli to na wyprzedzenie konkurencji w kwestii optymalizacji treści na naszej stronie pod kątem wyświetlania na pozycji zero.

Aby zwiększyć swoje szanse na wyświetlenie się jako answer box powinniśmy:

- treść na naszej stronie dostosować do algorytmów Google,

- nasz content powinien odpowiadać na pytania typu: co to jest, kiedy, dlaczego, kto, gdzie itd.,

- nasza treść powinna być jasną i konkretną odpowiedzią na jakieś pytanie,

- powinniśmy zamieszczać na naszej stronie treść w postaci definicji, zawierającej konkretne frazy,

- w tytule strony starać się umieszczać pytania,

- stosować nieskomplikowane adresy URL, uwzgledniające odpowiedzi na pytanie,

- prowadzić aktywną działalność SEO,

- wprowadzać dobre praktyki content marketingu.

Niewątpliwym plusem Direct Answer jest możliwość pojawienia się na najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego forma answer boxa przyciąga uwagę i zwiększa możliwość odwiedzenia naszej strony przez użytkowników. Jednocześnie może to być największe zagrożenie dla naszego trafficu. Użytkownik dostając odpowiedź na zadane w wyszukiwarce pytanie może zrezygnować z wejścia na naszą stronę internetową.

Pozycja zero jest niewątpliwie rozwiązanie, któremu warto się przyjrzeć. Jednakże mając na uwadze zagrożenia jakie za sobą niesie, nie warto polegać tylko i wyłącznie na nim. Planując działalność promocyjną naszej witryny w wyszukiwarce Google warto brać pod uwagę także inne możliwości: content marketing, reklamy Google Ads czy też nawet aktywną działalność SEO.