ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

10.04.2020

Jeśli nie doczekaliście się na „walizki z pieniędzmi” od marki. CPA jako alternatywna metoda monetyzacji projektu

7 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Poniższy tekst napisany został przez pracowników sieci afiliacyjnej Admitad i udostępniamy go za pozwoleniem osób reprezentujących tąże sieć.

 

Dlaczego marketing partnerski uratuje witryny i media

Zarabianie i stabilność to jest bolesny problem dla projektów contentowych we współczesnym Internecie. Media i serwisy informacyjne mogą polegać na przychodach z natywnej reklamy i specjalnych projektów, integracji z sieciami reklamowymi. Blogerzy, którzy nie należą do kategorii „milionerów”, czekają na moment, w którym zapukają do nich przedstawiciele dużych marek. 

Wśród wydawców Admitad pojawia się coraz więcej projektów contentowych i blogerów (wydawca  jest właścicielem platformy internetowej lub źródła ruchu). Uważamy, że CPA jako model biznesowy jest idealny dla większości projektów contentowych jako skuteczny kanał osiągania zysków. W artykule opowiemy przykładami, jak to działa. 

Treść ma znaczenie

Jednym z przestarzałych stereotypów na temat ruchu CPA jest to, że zarabia na nim tylko cashback strony i agregatory kuponów na rabaty lub promocje. Tak wcale nie jest - zarobki właścicieli witryn i blogerów rosną szybciej niż inne kategorie ruchu. Rośnie również znaczenie wysokiej jakości treści, rekomendacji lub recenzji produktów - użytkownik dokładnie przegląda recenzje, informacje przed dokonaniem zakupu, a jego ścieżka od pierwszego kontaktu do zakupu może przebiegać różnymi kanałami.

Teraz wielu reklamodawców pracuje nad wprowadzeniem wielokanałowej atrybucji w swoim programie partnerskim - umożliwiłoby to nagradzanie wszystkich uczestników „łańcucha” za przyciągnięcie zamówienia lub klienta.

Istnieje wiele formatów reklamowych dla właścicieli witryn z treściami online i blogerów, a portfolio Admitad oferuje szereg usług, które sprawiają, że ten proces jest wygodny. 

Porozmawiamy o popularnych formatach treści, które są przydatne dla użytkowników i przyniosą zysk wydawcom. 

Wybrane zestawy produktów podczas masowej sprzedaży

Przydatnym formatem dla użytkownika Internetu jest to, co kupić w sklepach podczas sprzedaży. Jeśli nieprzygotowany użytkownik odwiedza witrynę sklepu internetowego w Black Friday lub Single Day, po prostu „łapie się za głowę” - istnieje wiele rabatów, z których musisz wybrać coś naprawdę przydatnego.

Co najmniej jedna trzecia użytkowników Internetu nie chce poświęcać czasu na szczegółowe badanie informacji o produkcie. Główna rada - nie nadużywać zaufania swoich czytelników i doradzać im tylko te produkty, w które jesteś pewny. Złe rekomendacje doprowadzą do negatywności, oskarżeń o „korupcję” i odpływu odbiorców.

Sekcja dotycząca rabatów i kodów promocyjnych

Poszukiwacze zniżek - to bardzo dużą grupa odbiorców (według niektórych szacunków dociera do 25-30% wszystkich klientów). Taki użytkownicy najczęściej kupują ze zniżką

Dla kogo to jest: tak duże projekty jak Newsweek i Facty.pl mają własne sekcje z kodami promocyjnymi. 

Jednak aby zachować trafność kuponów i ciągłą aktualizację informacji, należy utrzymywać własny zespół redakcyjny lub zlecać je zewnętrznemu operatorowi.

Innym przykładem jest stworzenie osobnego nośnika na temat rabatów.

Przejrzyj filmy i artykuły

Materiały ankietowe oraz produkty wideo to jeden z najbardziej uczciwych formatów treści dla blogera, który jest również skuteczny w pracy nad modelem CPA. W recenzjach twórca treści może szczegółowo opisać i zilustrować zalety i wady produktu, aby czytelnik lub widz mógł podjąć decyzję o zakupie.

Podobnie jak w przypadku innych formatów treści ważne jest, aby prezentować informacje publiczności w sposób otwarty i uczciwy. Jeśli towary nie podoba się samemu autorowi lub złej jakości, subskrybenci głośno to zadeklarują, a reputacja zostanie uszkodzona.

Dla kogo to jest: materiały przeglądowe są interesujące dla wideo blogerów i lifestyle'owych blogerów, którzy tworzą treści o trendach w modzie. Jeśli blogerowi spodobał się na przykład nowy model trampek, może on podać specjalny link do śledzenia towarów w sklepie lub w opisie filmiku i otrzymać prowizję od każdego przyciągniętego zamówienia.

Narzędzia i usługi do zarabiania na treściach przy użyciu modelu CPA:

Tworzenie linków partnerskich. Najłatwiejszym sposobem zarabiania na treści jest umieszczenie specjalnego linku partnerskiego w artykule, który będzie śledził przyciągnięte zamówienia lub użytkowników z Twojej witryny. W ubiegłym roku Admitad wprowadził proste narzędzie do tworzenia takich łączy jednym kliknięciem - wtyczka dla Google Chrome.

Admitad Extension działa w Google Chrome i pomaga wydawcom szybko i łatwo rozpocząć pracę z reklamodawcami na całym świecie. Wtyczka jest wygodna dla początkujących i wydawców z nowymi kanałami ruchu - własnymi blogami, kanałami YouTub, grupami  w sieciach społecznościowych, forami.

Jesteśmy przekonani, że wydawcy docenią fakt, że liczba reklamodawców i programów partnerskich w katalogu Admitad wzrosła 20 razy od 2019 r.

Zestaw funkcji, które znajdują się we wtyczce:

  • Duża liczba języków

  • Szybki proces rejestracji w kilka minut / kliknięć

  • Szybkie i łatwe tworzenie linków partnerskich (deeplink) na stronie sklepu internetowego 

  • Wyszukiwanie aktualnych kuponów i kodów promocyjnych w witrynie reklamodawcy

  • Informacje o programie partnerskim i jego warunkach są dostępne na stronie internetowej wybranego sklepu lub na stronie z produktem

Ekskluzywne kupony. Kupon i kod promocyjny to wygodne narzędzie do pracy nad CPA w witrynach, w których umieszczanie linków partnerskich jest niemożliwe lub problematyczne (Instagram, YouTube). Bloger może poprosić reklamodawcę o osobisty kupon na swoją stronę i porozmawiać o produkcie lub sklepie internetowym.

O autorze artykułu - sieci Admitad

Admitad łączy tysiące marek i setki tysięcy wydawców na całym świecie. Mamy bogate doświadczenie w afiliacji i jesteśmy gotowi pomóc naszym partnerom w rozwijaniu lub skutecznym monetyzowaniu projektu. Dla Ciebie - ponad tysiąc reklamodawców i setki tysięcy wydawców z całego świata, zespół zaawansowanych deweloperów i profesjonalnych menedżerów. Dla nas współpraca to więcej niż biznes: rozwijamy długoterminowe relacje z partnerami!