Opublikowane:
12.05.2020
Admitad: wyniki pierwszego miesiąca koronawirus wiosny
9 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu
Poniższy tekst napisany został przez pracowników sieci afiliacyjnej Admitad i udostępniamy go za pozwoleniem osób reprezentujących tąże sieć.
Teraz jest szczyt „samoizolacji”, gospodarka zostaje przekształcona w reżim kryzysowy, ale kraje już zaczynają stopniowo powracać do stabilnego trybu życia. Publikujemy bardziej szczegółowe statystyki Admitad dotyczące kwarantanny w marcu 2020 r.
Co się stało za miesiąc?
W porównaniu do marca 2019 r. liczba ilość zamówień wzrosła, ale liczba zakupów spadła. Z jednej strony oznacza to spadek popytu – ludzie zaczęli mniej wychodzić i ostrożniej wybierać towary. Ale z drugiej strony taki trend może również sygnalizować wzrost cen.
Wzrost średniego rachunku oznacza, że mieszkańcy planety zaczęli częściej kupować do przyszłego użytku. Tej tendencji sprzyjał spadek sprzedaży w segmencie niskich cen – na rynkach chińskich. Sprzedaż od chińskich reklamodawców spadła o prawie jedną trzecią w porównaniu do marca 2019 r.
Jednak wzrost liczby kliknięć oznacza, że reklamodawcy pracujący w modelu płatności CPL mogą teraz korzystać z marketingu afiliacyjnego – szczególnie w segmencie gier i usług online. Dlatego wydawcy mogą nadal zarabiać i nie ponosić strat. Jeśli chcesz zarabiać szybciej i spędzać mniej czasu na to, warto przetestować naszą wtyczkę Admitad Extension. W dwa kliknięcia generuj link do dowolnego produktu we wtyczce i udostępnij znajomym lub subskrybentom. Przyciągasz nowych klientów i zyskujesz za to procent sprzedaży.
#zostańwdomu
Przez co najmniej połowę marca ludzie siedzieli w domu i rezygnowali z towarów o drugorzędnym znaczeniu: nowe ubrania, prezenty, kwiaty, zabawki dla zwierząt domowych, płatne oprogramowanie. Nie idą dalej niż najbliższy sklep spożywczy, ale uzupełniają różne zapasy przez internet. Dlatego dokonują wielu różnych zakupów online, dzięki czemu możesz zarabiać za pomocą naszego narzędzia. Chcemy zauważyć, że jest to przydatne dla różnych grup użytkowników Internetu: początkujących i doświadczonych blogerów, studentów, gospodyń domowych, freelancerów, właścicielom grup w sieciach społecznościowych i po prostu dla tych, kto pisze na forach tematycznych i czatach, zostawia komentarze. Myślimy, że każdy kiedyś coś komentuje oraz poleca, dlatego przyszedł czas z tego zarabiać. Poniżej wybraliśmy segmenty, na które warte uwagi pod czas kwarantanny.
Pizza i konserwy
Najbardziej oczywistym spostrzeżeniem, które zauważyli wszyscy uczestnicy rynku, jest to, że w związku z przejściem do pracy zdalnej ludzie zaczęli spędzać więcej czasu w domu. I nie jedli mniej, nawyki żywieniowe nie mogły zmienić się tak szybko. Kawiarnie i restauracje, które wcześniej gościły klientów offline, teraz dostarczają jedzenie kurierom. W związku z tą zmianą segment dostaw aktywnie się rozwija. Ale ten segment, w zwykłych warunkach, rośnie na początku roku (2-3 miesiące). W związku z przejściem części populacji do pracy zdalnej wzrosło zapotrzebowanie na żywienie sportowe.
Użytkownicy podstawowych towarów aktywnie zaopatrywali się w pierwszych tygodniach miesiąca, po czym trend zaczął spadać, a kupujący częściowo przestawili się na dostawy z restauracji i kawiarni. Spadek kategorii „Hipermarkety” pod koniec miesiąca wynika z faktu, że konsumenci odkryli możliwość otrzymywania nie tylko pizzy i bułek, ale także zwykłych produktów „spożywczych”.
Obrotowy młotek, krzesło i mikrofon
Ponieważ wielu ludzi na świecie zaczęło spędzać więcej czasu w domu, postanowili zająć się poprawą warunków mieszkaniowych. Aby to zrobić, potrzebowali narzędzi roboczych i nowych mebli – na przykład wygodnego krzesła do pracy przy komputerze.
Drugi tydzień miesiąca (8-14 marca) dla tych segmentów był najbardziej dynamiczny pod względem wzrostu sprzedaży.
Jednak w trzecim tygodniu (15-21 marca) użytkownicy zdali sobie sprawę z potrzeby zakupu elektroniki – zarówno w celach rozrywkowych (PS4, XboX, Nintendo Switch), jak i do pracy (kamery internetowe i mikrofony do regularnych połączeń).
Hantle i szampon
Po utracie zdolności do ćwiczeń w normalnym trybie sportowcy kompensują to innymi czynnościami fizycznymi. Potrzebują: hantli, sztang, ekspanderów, a czasem nowej odzieży sportowej.
Którzy nie są zaangażowani w sport, starają się zachować „reprezentacyjny wygląd”. Stąd rosnące zapotrzebowanie na kosmetyki, kremy, szampony i różne dodatki do żywności poprawiające skórę, paznokcie, włosy.
Zabawki i środki dezynfekujące
Opieka nad sąsiadem w tym trudnym czasie staje się obowiązkiem każdego.
Ktoś poddany kwarantannie przywołuje dzieci, ale zaczyna poświęcać mniej czasu zwierzętom domowym, а ktoś na początku miesiąca kupił zapasy leków i przestał wychodzić z “bunkra”.
Według statystyk Admitad, od 8 do 21 marca firma odnotowała wzrost towarów dla dzieci.
Apteki rosły w pierwszej połowie miesiąca, sklepy zoologiczne – tylko w drugim tygodniu.
Co zrobić z biznesem?
Nie obniżać kosztów promocji CPA, myśląc, że to rozwiąże problem budżetowy.
Nie zatrzymywać program partnerski – to odcina drogę do nowych sprzedaż, za którą nadal nie płacisz. Wcześniej uruchomiliśmy bezpłatną linię pomocy dla reklamodawców. W przypadku pytań dotyczących prowadzenia działalności w okresie kryzysu i ofert współpracy napisz na blackswan@admitad.com
O autorze artykułu - sieci Admitad
Admitad łączy tysiące marek i setki tysięcy wydawców na całym świecie. Mamy bogate doświadczenie w afiliacji i jesteśmy gotowi pomóc naszym partnerom w rozwijaniu lub skutecznym monetyzowaniu projektu. Dla Ciebie - ponad tysiąc reklamodawców i setki tysięcy wydawców z całego świata, zespół zaawansowanych deweloperów i profesjonalnych menedżerów. Dla nas współpraca to więcej niż biznes: rozwijamy długoterminowe relacje z partnerami!