ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

31.07.2020

Google Ads a Adsense

6 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Prowadząc działalność w Internecie na pewno jesteś świadom dużego oddziaływania reklam proponowanych przez Google Stanowią one większość przychodów największej na świecie wyszukiwarki internetowej. Jakie są różnicy pomiędzy tymi systemami reklamowymi?

Google Ads a Adsense       

Najprościej rzecz ujmując Google Ads przeznaczone są dla reklamodawców, chcących wyświetlać swoje reklamy na stronach wyników wyszukiwania w Google oraz witrynach jego partnerów. Natomiast Google AdSense służy wydawcom do zarabiania na reklamach wyświetlanych na ich witrynach.

Google Ads                                            

Firmy używają Google Ads do tworzenia ukierunkowanych reklam, aby zmaksymalizować widoczność swojej strony w Internecie. Jeżeli działasz na konkurencyjnym rynku, płacenie za reklamy wyświetlane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google może mieć ogromny wpływ na uzyskiwane przez Ciebie dochody.

Po skonfigurowaniu swojej reklamy licytujesz słowa kluczowe i ustalasz dzienny budżet. Przykładowo licytujesz 10 zł za kliknięcie i ustawiasz swój dzienny budżet w wysokości 10000 zł. Oznacza to że możesz uzyskać do 1000 płatnych kliknięć swojej strony internetowej.

Twoi konkurenci również mogą płacić za kliki, co oznacza, że mogą Cię przelicytować i umieścić się wyżej na stronie wyników niż Ty. Istnieją również czynniki, wpływające na miejsce reklamy, a mianowicie ranking reklamy. Jest to sposób w jaki Google ocenia ogólną jakość reklamy.

Do najważniejszych cech Google Ads należą:

  • Tworzenie reklamy koncentrującej sięna wyborze kluczowych słów.
  • Umieszczenie reklamy u góry SERP lub innych stronach internetowych.
  • Zwiększenie widoczności twojej marki lub firmy.
  • Tworzenie w pełni dostosowywalnych banerów reklamowych.
  • Promowanie reklamy video w serwisie YouTube i innych stronach partnerskich Google.

Użytkownicy Google Ads mogą tworzyć wiele kampanii reklamowych i grupować je w grupy. Jeśli posiadasz duży budżet, możesz uruchomić do 10 000 kampanii i do 20 000 grup. Możesz również duplikować i modyfikować swoje kampanie, aby znaleźć najlepsze wyniki dla swojej inwestycji.

Ponieważ płacisz za kliknięcie każdej swojej kampanii, koszty mogą gwałtowanie wzrastać w miarę zwiększenia ich ilości. Zacznij od małych kampanii , dowiedz się jak działa Google Ads i jakie może przynieść Ci korzyści, a następnie zwiększ skalę działań i budżet na zarządzanie kampaniami reklamowymi.

Dzięki Google Ads możesz również tworzyć banery i filmy. Istotą kampanii reklamowej w tych formach jest to , aby były wciągające i atrakcyjne. Dzięki zręcznym animacjom i wezwaniu do działania możesz zmaksymalizować liczbę uzyskanych konwersji.

Korzystając z Google Ads możesz również skonfigurować kampanie reklamowe w formie video dla serwisu YouTube lub użyć ich do przesyłania strumieniowego na innych stronach. Jednakże musisz pamiętać, że wszelkie pliki video używane w reklamach Google muszą być przechowywane w YouTube.

Google AdSense          

Aby skorzystać z AdSense właściciele witryn muszą wpierw założyć konto. Następnie mogą wyświetlać reklamy na swojej stronie, otrzymując zapłatę za kliknięcia. W Google AdSense można wybrać w którym miejscu Twojej witryny będą wyświetlane reklamy, jakie typy reklam chcesz wyświetlać oraz wybrać idealnych reklamodawców dla twojego modelu biznesowego.

AdSense najbardziej sprawdzi się w przypadku stron, które coś przedają lub oferują porady dotyczące zakupu. Świetnym przykładem może być również blog, który może zarobić na ruchu. Im większy ruch na witrynie, tym większa szansa na konwersję użytkowników ją odwiedzających na zainteresowanych i potencjalnie kupujących.

Główne cechy AdSense:

  • Zarabianie przez reklamodawców na oferowaniu ich produktów na stronie internetowej.
  • Możliwość skorzystania z ruchu na Twojej stronie internetowej.
  • Możliwość wyboru typu reklam, i miejsca ich wyświetlania na Twojej stronie.
  • Zarządzanie kampaniami reklamowymi na wielu stronach.

Google AdsSense pozwala nam w pełni dostosowywać rozmiar i kształt reklam wyświetlanych na stronie. Dostępne są opcje dla poziomych i pionowych banerów, pól tekstowych i responsywnych reklam, zmieniających kształt i rozmiar w zależności od urządzenia , na którym są wyświetlane.

Korzystając z AdSense możemy dodawać banery reklamowe do 500 adresów URL. Jeżeli więc zarządzamy wieloma stronami, możemy na nich uzyskać duży przychód. Po skonfigurowaniu kampanii na wszystkich tych witrynach możemy wyświetlać statystyki i współczynniki skuteczności indywidualnie według każdego adresu.

Na swojej stronie internetowej możemy korzystać równocześnie z obu form reklamy Google. Jednakże nie należy umieszczać AdSense na stronie docelowej oraz na stronie głównej witryny jeśli prowadzimy tam już kampanie Ads.

Jeszcze nie tak dawno można było uruchamiać banery AdSense na naszej stronie głównej a następnie płacić za Ads aby zwiększyć jej ruch i kliknięcia reklam. Jednakże obecnie w takiej sytuacji Google może nas ukarać, a nawet zawiesić zarówno reklamy, jak i konto AdSense, jeśli uzna, że usługa została naruszona.

Korzystanie z reklam Google to świetny sposób na zwiększenie ruchu i uzyskanie większej liczby klientów. Otrzymujemy link do swojej witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania , maksymalizujemy także ekspozycję na powiązanych stronach internetowych.

Niestety z tą formą reklamy wiąże się możliwość oszustwa kliknięć Jeśli nie wiesz o co chodzi: w skrócie jest to działanie polegające na kliknięciu linku reklamodawcy z zamiarem zwiększenia wydatków na reklamę i potencjalnego wykorzystania budżetu PPC. Można je wykonywać ręczni lub automatycznie, poprzez boty. Często sprawcami wyklikiwania reklam są konkurenci.