ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

31.08.2020

Słownik specjalisty ds. marketingu afiliacyjnego

8 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

W chwili gdy chcesz rozpocząć swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnymi spotykasz się  z wieloma pojęciami, z którymi nie miałeś do tej pory do czynienia. Słowa typuk afiliacja, CPS czy CPL brzmią dla nas obco? Nic nie szkodzi!  W tym celu przygotowaliśmy dla Was słownik marketingowca afiliacyjnego. Pojęcia w nim zawarte,  opisane prostym i klarownym językiem, aby mogli z niego skorzystać początkujący wydawcy, reklamodawcy, ale nie tylko.

Ad Exchange - Grupy źródeł ruchu, które są połączone z platformami DSP i SSP.

Link partnerski - Unikalny kod łączący. Umożliwia reklamodawcy i / lub sieci śledzenie dowolnej aktywności. Ten kod jest osadzony w tekście lub łączu graficznym, który z kolei identyfikuje odwiedzającego jako pochodzącego z określonej witryny stowarzyszonej po kliknięciu grafiki lub tekstu.

Ranking Aleksa- Platforma, która szacuje i tworzy ranking na podstawie wzorców zachowań użytkowników podczas przeglądania. Panel danych Alexy to próbka zawierająca wszystkich użytkowników internetu.

Tekst alternatywny - Alternatywny tekst. Jest to słowo lub zdanie, które można w rzeczywistości użyć do poinformowania użytkowników witryny o typie treści połączonego obrazu. Jest podobny do tego, co nazywamy „tekstem kotwicy”.

Tekst kotwicy - Klikalne słowa w hiperłączu.

API - Interfejs aplikacji do programowania. Umożliwia on użytkownikom dostęp dodanych Majestic celem tworzenia aplikacji oraz automatycznego wyszukiwania.

APK - pakiet aplikacji na Androida. Format pliku .apk używany jest przez systemy operacyjne Android instalowania aplikacji mobilnych.

Black Hat SEO -praktyka polegająca na zwiększaniu rankingu strony internetowej na stronie wyników wyszukiwania (SERP) przy użyciu podejrzanych metod. Metody te nie są dozwolone w warunkach korzystania z usług wyszukiwarki i dlatego mogą spowodować, że Twoja witryna zostanie zablokowana zarówno w wyszukiwarce, jak i witrynach stowarzyszonych. Wskazówki Google dla webmasterów to jedna z wielu platform, które potępiły zwolenników Black Hat SEO.

Współczynnik klikalnośći - mierzy procent kliknięć w porównaniu do wyświetleń. Jeśli używasz banerów, bardzo ważne jest, aby sprawdzić skuteczność CTR, ponieważ jest to jeden z najważniejszych wskaźników, który pozwala podejmować decyzje. Zwykle wysoki CTR oznacza, że ​​więcej osób klika Twoje banery.

Farma treści - Termin używany do opisania witryny lub grupy witryn internetowych, które publikują ogromne ilości tanich treści o niskiej jakości. Ta treść została stworzona specjalnie w celu generowania ruchu dla wyszukiwarek, a tym samym generowania przychodów z reklam.

Współczynnik konwersji - Jest to wskaźnik używany do pokazania, ile razy link partnerski zarejestrował konwersję w porównaniu z liczbą wyświetleń linku / banera (jest to wartość procentowa). Jak sprawdzić, jaki jest współczynnik konwersji Twojej reklamy? Wystarczy wziąć ilość sprzedaży wygenerowanej przez baner, a następnie podzielić ją przez liczbę uzyskanych wyświetleń. Następnie pomnóż ten wynik przez 100, aby otrzymać procent CR.

Konwersja - Gdy odwiedzający witrynę dokonuje zakupu. Akcja uzyskania sprzedaży, leada lub subskrypcji jest nazywana konwersją.

Ciasteczka - Plik tekstowy wysłany z witryny do określonego pliku w przeglądarce internetowej użytkownika. Pliki cookie służą do przypisania określonego identyfikatora danemu użytkownikowi, który kliknął link partnerski, aby dostać się do witryny reklamodawcy.

dzienny budżet- limit budżetu, który nakładasz na swoją kampanię na co dzień. Po osiągnięciu kampania zatrzyma się i zostanie wznowiona następnego dnia.

Datafeed - Plik zawierający listę wszystkich produktów sprzedawanych przez danego reklamodawcę. Zwykle zawiera opisy, zdjęcia i ceny reklamowanych produktów.

Wypalony piksel - Jest to dobrze znane wszystkim marketerom stowarzyszonym. Zasadniczo oznacza to, że został uruchomiony identyfikator kliknięcia (kod identyfikacyjny użytkownika) i powinieneś otrzymać tę informację po swojej stronie. Przykładem może być przepływ konwersji: użytkownik kupuje Twoją ofertę, identyfikator kliknięcia jest aktywowany lub „piksel zostaje uruchomiony”, a Ty otrzymujesz te informacje na swojej platformie śledzenia.

Program niezależny - Niezależny program partnerski. Chodzi o reklamodawcę, który prowadzi własny program partnerski za pomocą oprogramowania partnerskiego zamiast zwykłej sieci afiliacyjnej.

Partenrzy lojalnościowi - Podobnie jak w przypadku podmiotów stowarzyszonych objętych programem motywacyjnym. Jednak ruch jest wynagradzany w inny sposób. W rzeczywistości nagrodą jest w rzeczywistości długoterminowe zobowiązanie wobec kupca. Ci użytkownicy muszą zostać pełnoprawnymi członkami witryny, brać udział w działaniach i kupować produkty.

Słowa kluczowe LSI - Ukryte słowa kluczowe indeksowania semantycznego to te, które są semantycznie powiązane z pierwotnym słowem kluczowym. Na przykład synonimy / akronimy.
Zatwierdzenie ręczne - Partnerzy muszą przejść proces przeglądu. Aby sieć afiliacyjna faktycznie zaakceptowała partnera jako członka, ta ostatnia musi zostać poddana ocenie. Przeglądane aspekty to zazwyczaj tożsamość partnera, status finansowy, adres, kredyt itp. Później partner może zostać zatwierdzony lub odrzucony.

SEO na stronie internetowej - Optymalizacja na stronie dotyczy tych czynników, które wyraźnie wpływają na Twoją witrynę lub listę stron internetowych w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Te czynniki są kontrolowane przez Ciebie lub po prostu poprzez kodowanie na swojej stronie. Przykłady: kod HTML, rozmieszczenie słów kluczowych, metatagi i gęstość słów kluczowych.

PageRank - Jest to algorytm używany przez Google do pozycjonowania witryn według ich wyszukiwań. PageRank ocenia wagę danej strony, analizując zarówno ilość, jak i jakość linków do niej kierujących. To nie jedyny algorytm używany przez Google do oceniania stron internetowych. Jednak jest najbardziej popularny.

Piksel - Wyrażenie: „piksel został uruchomiony”. Jest to dobrze znane wszystkim marketerom stowarzyszonym. Zasadniczo oznacza to, że został uruchomiony identyfikator kliknięcia (kod identyfikacyjny użytkownika) i powinieneś otrzymać tę informację po swojej stronie. Przykładem może być przepływ konwersji: użytkownik kupuje Twoją ofertę, identyfikator kliknięcia jest aktywowany lub „piksel zostaje uruchomiony”, a Ty otrzymujesz te informacje na swojej platformie śledzenia.

Marketing wirusowy - Rodzaj techniki marketingowej, która pobudza użytkowników witryny do przekazywania tekstu marketingowego innym witrynom lub użytkownikom.

Biała etykieta - Produkt stworzony przez firmę, który później inne firmy zmienią tak, aby oryginalny produkt pasował do ich własnej marki. Zasadniczo jest to produkt sprzedawany bez etykiet. Sam termin oznacza, że ​​etykieta jest pusta, aby marketer mógł je wypełnić według własnego uznania. Producenci zazwyczaj dostosowują typy oprogramowania z białymi etykietami do konkretnych potrzeb marketera.

ASVOD - ASVOD lub strumieniowe wideo na żądanie z reklamami jest skonfigurowane tak, aby zezwalać na przesyłanie strumieniowe z reklamami. Ogólnie rzecz biorąc, te usługi zwykle wykorzystują model subskrypcji, w którym użytkownicy (abonenci) są obciążani miesięczną opłatą za dostęp do programów. HBO, Netflix i Hulu Plus to przykłady ASVOD.

Przekierowanie 301 - Wieczne przekierowanie z adresu URL na inny. Te przekierowania będą kierować odwiedzających witrynę, a także wyszukiwarki do zupełnie innego adresu URL niż ten, który został pierwotnie wpisany w ich przeglądarce lub wybrany z jednego z wyników z SERP.

Przekierowanie 302- Wieczne przekierowanie z adresu URL na inny. Te przekierowania będą kierować odwiedzających witrynę, a także wyszukiwarki do zupełnie innego adresu URL niż ten, który został pierwotnie wpisany w ich przeglądarce lub wybrany z jednego z wyników z SERP.