Opublikowane:
30.09.2020
Jak zmodyfikować swoje działania marketingowe w dobie pandemii
4 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu
Ponad pół roku temu koronawirus wywrócił nasze życie do gory nogami. Począwszy od dystansu społecznego, obowiązku noszenia maseczek czy dezynfekcji rąk , światowa pandemia jest czymś czego na początku roku nikt z nas się nie spodziewał. Efekty covid-19 uderzyły nie tylko w relacje międzyludzkie, lecz również w firmy. Na szczęście istnieją możliwości i działania marketingowe, które mogą pomóc nam wzmocnić pozycję naszej firmy w dobie kryzysu.
Możliwość 1: Pomagaj swoim klientom za darmo
Jeżeli prowadzisz działalność, która opiera się o model subskrypcji premium i usług dodatkowych, warto część z nich uczyć dla klientów bezpłatnymi. Faktem jest że duży odsetek użytkowników korzystających z bezpłatnych okresów testowych nie konwertuje później na klientów, płacących za usługi dodatkowe. Jednakże większa ilość bezpłatnych okresów próbnych, przełoży się na większy odsetek klientów premium. Dobrym przykładem zastosowania tej możliwości jest Eric Siu. Udostępnił on bezpłatnie w Internecie kurs założenia agencji marketingowej, z którego skorzystało kilkaset osób. Dzięki temu zyskał on więcej fanów w social mediach, co dało mu możliwość przeprowadzenia seminarium internetowego na temat jego produktów i usług dla ponad 50 tysięcy osób.
Możliwość 2: Korzystaj z płatnych reklam!
Ostatnio możemy zaobserwować znaczny spadek cen reklam internetowych. Dzieje się tak ponieważ platformy reklamowe zarabiają na systemie aukcyjnych. Mniejsze firmy podnoszą CPC reklam, przez co wielkie korporacje muszą wydawać większe pieniądze na reklamy. Ponieważ w chwili obecnej spadła liczba mniejszych firm chcących reklamować się w Internecie, spadł również koszt klików.
Możliwość 3: spadek liczby konwersji – jak temu zaradzić
Z powodu pandemii koronawirusa w wielu branżach możemy zaobserwować spadki współczynnika konwersji. Jednym z rozwiązań które może tu pomóc jest możliwość płatności ratalnej lub odroczenie spłaty płatności. Jeżeli prowadzisz sklep online lub twoja działalność opiera się o oferowanie usług, możesz zaproponować swoim klientom płatności ratalne lub odroczenie płatności w czasie. Zmniejszy to obciążenia finansowe dla twoich kontrahentów w krótkim czasie, z kolei twój współczynnik konwersji się zwiększy.
Możliwość 4: Stwórz własny kurs online!
Kryzys gospodarczy wywołany pandemią spowodował wzrost bezrobocia. Wiele osób szuka możliwości poprawy swoich kwalifikacji lub kompletnego przekwalifikowania się. Najczęściej pożądaną dziedziną są nowe technologie, z którymi nie każdy ma doświadczenie. Z powodu wygody i oszczędności czasu, wiele osób rezygnuje z nauki stacjonarnej i wybiera kursy online. Swój kurs możesz udostępnić na swojej stronie, YT lub na specjalnie dedykowanej platformie edukacyjnej np. Udemy.
Wielu wirusologów i lekarzy przewiduje że wraz sezonem jesienno-zimowym, sytuacja związana z pandemią będzie się pogarszać. Codziennie rośnie liczba nowych przypadków zakażeń. Jako społeczeństwo jedyne co możemy zrobić to zachowywać środki bezpieczeństwa: dystans społeczny, noszenie maseczek w przestrzeniach zamkniętych i dezynfekcja. Jednakże z perspektywy twojego biznesu i działań marketingowych czy twojej kariery możesz dokonać zmian. Duża część z nas pracuje dalej zdalnie, przez co ma więcej czasu, który może wykorzystać na swoją korzyść, przez co może się rozwijać i wyjść z okresu pandemii silniejszy.