ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

30.09.2020

3 wskazówki skutecznego marketingu afiliacyjnego

3 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Wielu reklamodawców jak i wydawców działając w branży afiliacyjnej buduje wielomiesięczne strategie marketingu afiliacyjnego. Cel jest jeden: skuteczne promowanie produktów i usług. Jednakże walka o dotarcie do docelowej grupy odbiorców i potencjalnego klienta może być długotrwała. Przyjęcie odpowiedniej strategii marketingowej dla wielu firm jest procesem długotrwałym. U wielu powoduje to frustracje i rozczarowanie, przez co wiele początkujących osób rezygnuje już na starcie przez co traci szansę na potencjalne źródło zarobku. W niniejszym artykule chcielibyśmy przedstawić Wam kilka wskazówek, jak odnieść sukces w afiliacji.

 

1. Mailing i marketing partnerski

Jednym z najbardziej efektywnych działań w afiliacji jest budowanie bazy kontaktów oraz tworzenie list mailingowych. Według ostatnich badań prowadzenie mailingu daje większą konwersję niż promowanie produktów i usług w reklamach Google Ads lub social mediach. Oprócz mailingu istnieją inne formy online z którego warto korzystać: profil na YT, artykuły specjalistyczne,  kanał na YouTube czy tworzenie kursów online.

 

2. Zdobywaj wiedzę o swoim produkcie/usłudze

W marketingu afiliacyjnym warto swoją wiedzę o oferowanym przez nas produkcie (usłudze) otrzymywać od zdobytych już klientów. Oprócz cennej informacji zwrotnej od klientów, zbudujesz z nimi cenną relację która może procentować w przyszłości. Warto również zwracać uwagę na pytania które zadają nam osoby zainteresowane naszym produktem. Z jednej strony mogą nam one pomóc zaplanować skuteczne działania marketingowe w przyszłośći, z drugiej strony jeżeli będziemy umieli odpowiedzieć na nie w sposób konkretny, istnieje duże prawdopodobieństwo sprzedaży i prowizji.  Działania te pozwolą Ci zbudować wierną i lojalną bazę klientów, która będzie lepiej konwertować. Celem zwiększenia współczynnika konwersji sprzedaży konieczna jest optymalizacja działań marketingowych i skierowanie ich na właściwy segment rynku. Strategia reklamowa powinna być dynamiczna i elastyczna, tak aby w jak najkrótszym czasie móc ją dostosować do zmieniających się warunków rynku na którym działasz.

 

3. Wielokanałowość

Warto abyś nie skupiał się tylko na jednej formie reklamy, lecz korzystał z wielu kanałów. Zwiększy to twoje szanse na dotarcie z twoim produktem (usługą) do szerszego grona odbiorców.  W swoich działaniach marketingowych możesz tworzyć wartościowy i unikalny content na blogu, stronie internetowej , mediach społecznościowych czy fachowych forach internetowych. Warto aby treść ta zbudowana była nie tylko z tekstu, lecz także wzbogacona o ciekawe obrazy i filmy. Wielokanałowość pozwoli Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców a tym samym zwiększyć konwersję. Pozwoli Ci to w naturalny sposób zwiększyć ruch: inne witryny będą zawierać linki do twojej treści, użytkownicy będą ją udostępniać na swoich kanałach. W ten sposób poprawisz również wynik swojej witryny w wyszukiwarkach internetowych.