ProperAd.pl

  • Traffic_WatchDog

Opublikowane:

09.03.2018

Jak wybrać najlepszą sieć afiliacyjną lub program partnerski?

10 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Niezależnie od tego czy chcesz zacząć zarabiać w afiliacji, czy jesteś w tym starym wyjadaczem musisz odpowiednio dobrać program partnerski z którym pracujesz. A ponieważ ten rynek jest coraz większy i coraz bardziej dynamiczny trzeba brać pod uwagę coraz więcej komponentów. Poniższy tekst ma wyjaśnić czym mogą różnić się od siebie sieci afiliacyjne oraz wskazać najważniejsze czynniki jakie należy wziąć pod uwagę wybierając partnera do współpracy.

 

Czy wszystkie sieci afiliacyjne są takie same ?

10 parametrów którymi mogą się od siebie różnić programy partnerskie.

 

  1. STAWKI – każda sieć może oferować określoną kampanię w innej stawce. Wynika to z relacji wypracowanych z danym reklamodawcą, ale również z wysokości prowizji pobieranej przez dany program partnerski. Oznacza to, że promując na przykład kampanię X w sieci A zarobić można 10 zł za każdy pozyskany kontakt, a w sieci B aż 20 zł. I te wartości wcale nie są przesadzone.
  2. Modele rozliczeń – przy tej zmiennej należy wziąć pod uwagę specyfikę branży. W niektórych lepiej sprawdzi się rozliczanie za klika (CPC) w innych za sprzedaż (CPS). W zależności jakimi kanałami i co chcesz promować musisz określić, które modele będą dla Ciebie atrakcyjniejsze. Większość sieci oferuje kampanie w kilku modelach efektywnościowych, ale spotkać się też można z takimi, które mogą nam zaproponować znacznie więcej możliwości.
  3. Branża i ilość kampanii –tak jak wydawcy specjalizują się w różnych produktach tak samo sieci mogą działać w określonych branżach. Przykładowo dużo łatwiej znaleźć program partnerski posiadający kampanie z branży finansowej i ubezpieczeniowej, ale znacznie mniej jest na rynku afiliacji poświęconym farmaceutykom czy też artykułom spożywczym. Aby je znaleźć trzeba często poświęcić więcej czasu i energii - co oczywiście nie znaczy,  że nie istnieją. Wiele programów partnerskich posiada w swoim portfolio  kampanie z różnych branż pytanie jednak czy są one w stanie zaproponować swoim wydawcom takie same warunki jak wyspecjalizowane sieci.
  4. Walidacje – pamiętajcie, że to właśnie poziom akceptów decyduje o tym ile finalnie zarobicie. W różnych afiliacjach wartości walidacji mogą się diametralnie różnić nie tylko pod względem samych cyferek, ale też czasu przygotowania walidacji. Ta różnica wynika ze stosowanych przez sieć rozwiązań technologicznych i administracyjnych. Większość wydawców nie może pozwolić sobie na otrzymywanie wynagrodzenia pół roku po przeprowadzeniu kampanii stąd jest to bardzo istotny czynnik. Danych o poziomach akceptów i okresie walidacji raczej nie znajdziemy oficjalnie, takie informacje trzeba często zdobyć poprzez działania praktyczne. Warto również porozmawiać z wydawcami współpracującymi z daną siecią lub spytać swojego opiekuna po jakim czasie otrzymuje się rozliczenie konwersji.
  5. Progi wypłaty – to zmienna, którą łatwo zauważyć, a więc minimalna kwota jaką należy zarobić aby wynagrodzenie zostało wypłacone. Informacja na ich temat powinna znaleźć się w regulaminie danej sieci czy też programu partnerskiego.
  6. Metody rozliczeń - jeśli zdecydujemy się na współpracę z partnerem duże znaczenie powinna mieć dla nas także sama forma przesyłania wynagrodzenia. Przeważnie jest to zwykły przelew, jednak często wymagane będzie wcześniejsze wystawienie i dostarczenie przez wydawcę faktury. Sieci zagraniczne oferują rozliczanie się za pomocą różnych metod jak na przykład paypal (trzeba założyć tutaj konto). Warto takie szczegóły odnośnie programu sprawdzić wcześniej żeby później nie spotkać się z formalnymi barierami.
  7. Panel wydawcy – można go porównać do centrum dowodzenia współpracą z daną siecią. To tutaj wydawca znajduje kampanie, dołącza się do nich, pobiera materiały i linki, tutaj sprawdza również statystyki, walidacje i płatności. Przed rozpoczęciem współpracy proponujemy przeklikać się przez panel danego programu partnerskiego. Powinien on być dostosowany do waszych potrzeb – dla części najważniejsza będzie funkcjonalność, a dla drugich prostota.
  8. Narzędzia dodatkowe – sieci udostępniają swoim wydawcom wiele dodatkowych narzędzi i atrakcji – mogą to być narzędzia statystyczne i wykresy, ale także artykuły branżowe, raporty analityczne itp. Koniecznie dopytaj o takie funkcje podczas rozmowy z opiekunem, albo sam sprawdź co może zaoferować Ci Twój Partner. Wartość dodana zawsze jest istotna na rynkach o dużej konkurencyjności – pamiętaj aby wycisnąć jej jak najwięcej.
  9. Wsparcie opiekuna – naszym zdaniem jest to jeden z najważniejszych czynników, zwłaszcza podczas stawiania pierwszych kroków w afiliacji. Odpowiednio zorientowany opiekun może pomóc Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu i rozwiązać każdy problem, a wbrew pozorom nie każdy program partnerski je oferuje.
  10. Premie, stawki preferencyjne i konkursy dla wydawców – o wartości dodanej pisaliśmy już w wymiarze narzędzi, a teraz musimy też wspomnieć o nagrodach takich jak premie i preferencyjne wyższe stawki dla najlepszych wydawców. Często program partnerski udostępnia też konkursy i bonusy dla wydawców – na przykład za określoną liczbę wygenerowanych sprzedaży (więcej na temat konkursów w naszej zakładce - https://properad.pl/konkursy-sieci-afiliacyjnych). Czynnik ten będzie szczególnie istotny dla dużych wydawców.

 

Na co powinieneś zwrócić uwagę wybierając sieć afiliacyjną lub program partnerski do współpracy?

 

To zależy. Oczywiście od tego jakim jesteś wydawcą i czego w związku z tym oczekujesz. Dla uproszczenia podzielimy osoby promujące kampanie na kilka grup i odpowiemy na to pytanie w zależności od ich potrzeb.

 

Żółtodziób – a więc chce zacząć zarabiać w afiliacji.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z marketingiem afiliacyjnym najważniejsze będą dla Ciebie wsparcie opiekuna, niski próg wypłaty oraz przejrzysty panel wydawcy. Proponujemy też działać w kilku programach partnerskich równocześnie (ale nie w zbyt dużej ilości) żeby sprawdzić jak wygląda to w praktyce - co Ci się podoba a co niekoniecznie. W końcu dowiesz się czego oczekujesz od sieci afiliacyjnej i będzie Ci dużo prościej analizować pozostałe czynniki. Polecamy też lekturę naszych poprzednich artykułów jak na przykład ten - https://properad.pl/artykul/16/Programy-partnerskie-i-sieci-afiliacyjne-skad-sie-wziely-i-co-wl.

 

Wydawca branżowy – ukierunkowany na konkretne produkty.

 Jeśli promujesz tylko określone produkty podczas dokonywania wyboru partnera powinieneś skupić się na branży w jakiej dana sieć się specjalizuje oraz ilości kampanii jakie oferuje. Kolejnymi ważnymi elementami będą dla Ciebie stawka i walidacja. Jeśli branża w której działasz jest mało popularna w afiliacji Twoje opcje wyboru mogą być ograniczone, jeśli jednak masz ich kilka wybierz partnera u którego zarobisz najwięcej – a więc, który zaakceptuje Ci jak najwięcej konwersji za jak najlepsze pieniądze.

 

Wydawca masowy – generujący duże ilości leadów.

Jeśli masz możliwość tworzenia sporych volumenów możesz wybrać dwie drogi – współpracować z wieloma partnerami generując przychód u każdego z nich albo rozwinąć współpracę z jedną konkretną siecią i stać się jej dostawcą premium. W pierwszym wypadku z pewnością istotne będą dla Ciebie stawki, walidacje oraz ilości kampanii, w drugim kontakt z opiekunem, stawki oraz premie i bonusy. Oczywiście można również stać się megawydawcą i być partnerem premium wielu afiliacji, jest to jednak trudne.

 

Wydawca analityk - czyli musze WSZYSTKO wiedzieć.

Jeśli po skończonej kampanii lubisz krok po kroku sprawdzić jak przebiegała ona na poszczególnych etapach, stale badasz swoje przyrosty i gromadzisz dane to istotne będą dla Ciebie inne czynniki niż w omówionych wyżej przypadkach. Naturalnie mamy nadzieję, że każdy wydawca jest też troszkę typem analityka, wiemy jednak, że nie zawsze tak to wygląda. W tym przypadku kluczowe będą dla Ciebie narzędzia dodatkowe, modele rozliczeń oraz walidacje. Nie bez znaczenia będzie też sama budowa panelu wydawcy, ale zakładamy, że tego typu umysł poradzi sobie nawet z tym najbardziej skomplikowanym. Przede wszystkim narzędzia dodatkowe a więc statystyki, raporty, a często dużo bardziej złożone instrumenty analityczne, ale czemu modele rozliczeń oraz walidacje? Jeśli będziesz analizował dane i na ich podstawie wprowadzał zmiany w prowadzonych przez siebie kampaniach musisz mieć możliwość zastosowania tych zmian. Jeśli sieć nie oferuje kampanii w modelu rozliczeń, na którym chcesz skupić swoje działania będziesz musiał szukać innego partnera, a tym samym często zacząć proces od nowa ze względu na inne zmienne. Walidacje natomiast ponieważ Twój program partnerski musi Ci dostarczać odpowiednie dane i to w jak najkrótszym czasie. Ten typ wydawcy charakteryzuje się dużą elastycznością, a afiliacja z którą współpracuje powinna mu to umożliwić.

 

Kilka rad na początek:

 

  1. Nie musisz ograniczać się do jednego programu partnerskiego lub sieci, staraj się jednak nie pracować ze zbyt dużą ich ilością.
  2. Nie bój się zmienić afilianta, on będzie czekał i chętnie przyjmie Cię z powrotem.
  3. Sprawdzaj dane statystyczne chociażby te najbardziej podstawowe i porównuj je z walidacjami. Nikt nie powinien wiedzieć lepiej od Ciebie jak idzie Twój biznes i w jakim kierunku.
  4. Pamiętaj, że to walidacja, a nie stawka decyduje o tym jak dużo będziesz zarabiał.
  5. Współpraca zawsze powinna opierać się na zaufaniu, jest wiele czynników których nie ujęliśmy w tym zestawieniu, a które z pewnością również będą dla Ciebie istotne – nigdy ich nie lekceważ.
  6. Nie istnieje jeden jedyny, najlepszy afiliant idealny, więc go nie szukaj. W innym wypadku na tym rynku panowałby monopol. Zdecyduj co jest dla Ciebie najważniejsze i właśnie na tej podstawie dobieraj swoich partnerów!