ProperAd.pl

  • Traffic_WatchDog

Opublikowane:

30.05.2018

Średnie stawki w afiliacjach - Kwiecień 2018

8 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Które branże najczęściej promują się za pomocą programów partnerskich? Czy mają one swoje „ulubione” modele rozliczeń? Ile średnio zarabiało się w afiliacji w modelu CPA, CPL, CPS i CPL + CPS w poszczególnych branżach w kwietniu 2018 roku? Jeśli tak jak my jesteście ciekawi – zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem poniżej. Wszystkie dane pochodzą z archiwum porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i ze względu na ogromne zróżnicowanie stawek i kampanii mają przybliżony charakter.

 

Wyszczególnione branże i co się pod nimi kryje

 

Najchętniej porównalibyśmy stawki dla każdego promowanego w programach partnerskich biznesu, byłoby to jednak niewykonalne. Jednak to, co możemy zrobić to porównać stawki w najczęściej proponowanych modelach rozliczeń w 10 najpopularniejszych branżach dostępnych w afiliacji. Będą to więc Finanse, Produkty Pozabankowe, Sklepy internetowe, Rozrywka, Telekomunikacja, Ubezpieczenia, Motoryzacja, Zdrowie i Uroda, Energia oraz Sport.

Najbardziej popularne w afiliacji branże to Finanse oraz Produkty Pozabankowe.  Każda z tych kategorii stanowi 28 % wszystkich dostępnych w programach partnerskich kampanii. Razem stanowią 56 %, a więc ponad połowę z 3304 kampanii, które porównaliśmy dla was w kwietniu 2018 roku. Oznacza to, ze co druga promowana przez afiliacje oferta związana była z Finansami lub Produktami Pozabankowymi.

Pod branżą -Finanse kryją się kredyty bankowe oraz finansowanie dla firm, lokaty, konta, karty kredytowe, pożyczki oferowane przez instytucje bankowe, inwestycje, usługi księgowe ( w tym faktoring online), fundusze inwestycyjne, wymiany walut itp.

Produkty pozabankowe natomiast to po prostu szybkie pożyczki gotówkowe oferowane przez instytucje pozabankowe.

Kolejna kategoria biznesów ciesząca się w afiliacji dużą popularnością to Sklepy Internetowe. Stanowią one około 26 % wszystkich kampanii dostępnych w afiliacjach, a więc co czwarta kampania związana będzie właśnie z handlem wirtualnym. W tej branży możemy wyodrębnić odzież i obuwie, dom i ogóród, komputery i elektronikę, RTV/AGD, kosmetyki, książki, żywność i napoje, dzieci i rodzina i wiele innych biznesów próbujących swoich sił online.

Po 5 % rynku afiliacyjnego posiadają Telekomunikacja oraz Rozrywka. Oznacza to, że jedna na dziesięć kampanii dotyczyła będzie jednej z tych branż.  W Telekomunikacji znalazły się takie podkategorie jak Sieci komórkowe, Internet i Telewizja. Przez Rozrywkę natomiast rozumiemy Turystykę i wakację, wszelakie gry, gastronomię itp.

Tuż za nimi, z wynikiem 4 % uplasowały się Ubezpieczenia, a więc polisy na życie, ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia turystyczne, zdrowotne itp.

Kolejne 2 % rynku programów partnerskich należy do Motoryzacji, którą to kategorię tworzą oferty poszczególnych Dealerów.

Jedna na sto kampanii dotyczy natomiast Zdrowia i Urody. Pod tą nazwą kryją się Kosmetyki, Żywność i napoje, leki oraz produkty regenerujące.

Podobnie 1 % rynku afiliacyjnego stanowi kategoria o wszystko mówiącej nazwie - Energia.

Ostatnia z wyróżnionych przez nas kategorii to Sport, składają się na nią pojedyncze kampanie wybranych reklamodawców produkujących sprzęty i odzież sportową.

Procentową zależność pomiędzy ilością kampanii związanych z poszczególnymi branżami w stosunku do całości afiliacyjnego rynku w kwietniu 2018 r. obrazuje poniższy wykres:

 

 

Ulubione Modele rozliczeń poszczególnych branż.

 

Okazuję się, że poszczególne branże mają swoje ulubione modele rozliczeń:

- w Finansach 53% wszystkich kampanii stanowią oferty rozliczane w CPS,

- Produkty Pozabankowe, również preferują ten model rozliczeń, stanowi on w nich aż 66 % kampanii,

- Cost Per Sale dominuje także w Rozrywce (69%),

- Telekomunikacji (60%),

- Zdrowiu i Urodzie (67%) oraz

- Sklepach Internetowych gdzie rozliczane w tym modelu jest aż 95 % kampanii,

- przebija je tylko kategoria Sport – tutaj bowiem wszystkie oferty zamieszczane są w modelu CPS.

 

- CPL stanowi natomiast aż 90 % kampanii związanych z Motoryzacją,

- 80 % kampanii związanych z Energią oraz

- 73% ofert z branży Ubezpieczeniowej.

- Dodatkowo hybryda najczęściej występuje CPL + CPS wśród kampanii promujących produkty pozabankowe (17 %), a CPA w Rozrywce (9%), Motoryzacji (8%) oraz Ubezpieczeniach (7%).

Wszystkie te zależności możecie zaobserwować na poniższym rysunku.

 

Średnie stawki w afiliacjach - Kwiecień 2018

 

Jeśli chodzi o średnie stawki w kwietniu 2018 roku w wybranych modelach rozliczeń w poszczególnych branżach – znajdziecie je w poniższej tabelce.

 

 

Omówmy teraz najbardziej i najmniej korzystne stawki dla wybranych modeli.

 

Najwyższa i najniższa stawka CPL

 

Najwyższe średnie stawki CPL znajdziemy w branży – Motoryzacja. CPL wynosi tutaj średnio 33,55 zł. Najczęściej jego wartość wynosi od 19 do 25 zł – tak się dzieje w branżach takich jak Energia (24,73 zł), Finanse (24,31 zł), Produkty Pozabankowe (19,95 zł), Telekomunikacja (19,47 zł), Ubezpieczenia (20,84 zł) oraz Zdrowie i Uroda (19,44 zł). Najniższe stawki CPL obowiązują w Rozrywce, średni CPL wynosi tutaj 4,03 zł.

 

Najwyższa i najniższa stawka CPS (kwotowe)

 

Średni CPS wynosi zazwyczaj od 70 do 85 zł. Tak się dzieje w przypadku takich branż jak: Energia (70 zł), Rozrywka (74,37 zł), Telekomunikacja (83,40 zł) czy też Ubezpieczenia (75 zł). Najwięcej w tym modelu zarobimy promując kampanie Finansowe (109,67 zł ) oraz Produkty Pozabankowe (113,29 zł), najmniej natomiast związane ze sportem.

 

Najwyższa i najniższa stawka CPS (procentowe)

 

Jeśli zarabiamy na sprzedaży, a bardziej konkretnie nasze wynagrodzenie stanowi procent wartości zakupu, to możemy liczyć na CPS w granicach 10 -15 %. Tyle wynosi on średnio w takich branżach jak Produkty Pozabankowe (14,45 %), Rozrywka (11 %), Ubezpieczenia (10,33%), czy też Zdrowie i Uroda (10,57%). Więcej, bo aż 16 % zarobimy w tym modelu w Telekomunikacji. Mniej, bo zaledwie 2,25 % w Energi oraz Finansach (3 %).

 

Najwyższa i najniższa stawka CPA

 

CPA coraz rzadziej występuje w afiliacjach, jednak kiedy się z nim spotykamy najczęściej wynosi on pomiędzy 50-70 zł. Tak to wygląda w Finansach (69,84 zł), Motoryzacji (53,25 zł) oraz Produktach Pozabankowych (62,06 zł). Najwyższy CPA obowiązuje w Telekomunikacji, wynosi tu średnio 98,50 zł. Najniższy natomiast w branży Zdrowie i Uroda, gdzie na akcji zarobimy zaledwie 8,50 zł.

 

Najwyższa i najniższa stawka Hybrydy CPL + CPS kwotowy

 

Jeśli chodzi o wynagradzanie zarówno za leada jak też dodatkowo za wygenerowaną sprzedaż najczęściej wartości te wynoszą ok CPL - 27-30 zł plus CPS - 50-70 zł. Pozytywnie zaskoczy nas jednak branża Telekomunikacja oferująca co prawda 12,97 zł za każdego leada, ale dodatkowo także aż 167,88 zł od każdej sprzedaży. Rozczarowani możemy być natomiast średnimi stawkami w kategorii Rozrywka – CPL wyniesie tu tylko 4,6 zł , a CPS 47,50 zł.

 

Mamy nadzieję, ze powyższe zestawienie będzie dla was przydatne, a zawarte w nim dane okazały się interesujące. Jeśli macie ochotę na więcej – zachęcamy do zamawiania naszych raportów analitycznych oraz do generowania raportów z naszej porównywarki ProperAd.pl.