Obecnie jednym z najczęstszych obszarów działań sprzedażowych i marketingowych jest Internet. Jego niewątpliwym atutem jest możliwość trafienia do szerokiego grona odbiorców. Jednakże z powodu łatwej dostępności charakteryzuje się dużą on konkurencyjnością. Stąd aby odnieść sukces w sprzedaży i marketingu internetowym niewątpliwie potrzebny jest spójna strategia działania. Okazuje się, że nieefektywne kampanie reklamowe (a co za tym idzie niskie przychody ze sprzedaży) są wynikiem błędnych działań samych reklamodawców. W niniejszym tekście przybliżymy najczęstsze z nich.
Koniec standardowej reklamy banerowej wieszczyło już wielu. Internauci coraz częściej korzystają z oprogramowań blokujących niechciane reklamy, wychodzą nowe regulacje prawne. Mimo to display jest najpowszechniejszą reklamą internetową stosowaną przez firmy. Stworzenie skutecznej kreacji sprzedażowej wymaga nie tylko znajomości podstawowych wytycznych projektu, lecz również wiedzy jak zaprojektować baner reklamowy w taki sposób aby zachęcił do jego kliknięcia i sprzedaży reklamowanego przez siebie produktu.
Wśród kilkuset kategorii jakie wybrać można w naszej wyszukiwarce jedna cieszy się szczególnym zainteresowaniem branży afiliacyjnej. Szybka gotówka, a więc pożyczki pozabankowe, to zdecydowanie najczęściej spotykana w panelach sieci afiliacyjnych grupa produktowa. Przyjrzyjmy się więc jej bardziej dokładnie. Wszystkie dane użyte podczas tworzenia poniższego tekstu pochodzą z porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl na dzień 24.04.2019.
Chcesz zacząć promować swoją firmę w afiliacji? To świetny pomysł, ale pamiętaj o kilku ważnych protipach! Poniżej przedstawimy kilka złotych zasad co robić, ale marketing afiliacyjny przynosił jak najlepsze efekty.
Wśród branż, które wyraźnie zaznaczają swoją obecność w sieciach afiliacyjnych, nie można pominąć turystyki. Programy partnerskie dotyczące podróży pojawiają się coraz częściej, a ich zróżnicowanie tematyczne wskazuje na ogromny potencjał rozwoju tej branży w afiliacji. Towarzyszące kategorii travel duże pieniądze i coraz większa konkurencja na tym rynku sprawiają, że związane z nią kampanie są wręcz stworzone do promocji afiliacyjnej. Dane użyte do przygotowania poniższego tekstu pochodzą z porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i przedstawiają stan na 11.04.2019 r.
Jeśli prowadzisz firmę, która pozyskuje klientów za pomocą internetu prędzej czy później usłyszysz o afiliacji. I dobrze, bo powinieneś. Nie ważne czy prowadzisz lokalną firmę, czy też wielkie międzynarodowe przedsiębiorstwo - marketing afiliacyjny może okazać się właśnie tym, czego potrzebuje Twój biznes, aby pozyskiwać klientów.
Sprawdzaliśmy już jak w afiliacji wygląda e-commerce (więcej tutaj: https://properad.pl/artykul/70/E-commerce-w-afiliacji-marzec-2019) branża usług B2B (https://properad.pl/artykul/69/B2B-w-afiliacji-czyli-jakie-produkty-dla-firm-sa-promowane-za-po) oraz produkty bankowe (https://properad.pl/artykul/65/Produkty-bankowe-w-afiliacji-luty-2019). Teraz sprawdźmy czy równie aktywnie w programach partnerskich reklamuje się branża ubezpieczeniowa. Wszystkie dane użyte do przygotowania poniższego zestawienia pochodzą z bazy porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i przedstawiają stan na 28 marca 2019 roku.
Afiliacja to nie tylko rynek B2C, choć oferty tego typu zdecydowanie w niej dominują. Coraz częściej również firmy kierujące swoje kampanie do innych biznesów decydują się na programy partnerskie. Jakie produkty z tego sektora można napotkać w sieciach afiliacyjnych i co ważniejsze ile można na nich zarobić? Dowiesz się z poniższego zestawienia.
Jakie produkty bankowe są najchętniej promowane w afiliacji? Jakie modele rozliczeń można spotkać przy kampaniach reklamujących bankowe usługi? Jak wysokie stawki oferują Banki swoim wydawcom? Postanowiliśmy sprawdzić dla was jak branża bankowa radzi sobie w programach partnerskich. Wszystkie dane użyte do przygotowania poniższego zestawienia pochodzą z bazy porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i przedstawiają stan na 12 lutego 2019 roku.
W poprzednim artykule (który znaleźć można tutaj https://properad.pl/artykul/54/Dlaczego-uzytkownicy-opuszczaja-swoje-koszyki-Co-mozesz-zrobic-z) pisaliśmy o problemie porzuconych koszyków zakupowych. Wypunktowaliśmy także aż 22 przyczyny tego zjawiska, a z pewnością jest ich znacznie więcej. W tym tekście zastanowimy się – co zrobić aby odzyskać potencjalnych klientów, którzy mimo zainteresowania ofertą opuścili nasz serwis.
Opuszczone koszyki to plaga e-biznesu. Jak donoszą różne źródła niedokończone zamówienia stanowią od 60 do nawet 80% wszystkich rozpoczętych transakcji. Oczywiście wszystko tutaj zależy od branży, cen i miliona innych elementów składających się na dany sklep, jedno jest jednak pewne – nie ma firmy, sprzedającej w internecie, której nie dotyczy ten problem.
Coraz częściej zwraca się uwagę, że sprzedaż nie jest wynikiem działania jednego źródła lecz metą długiej trasy pełnej punktów kontaktu klienta z danym produktem lub usługą. Istnieje wiele modeli określających, które z takich touchpointów będą najistotniejsze dla danej kampanii, w danej branży i przy założonych celach. Znajomość ścieżki zakupowej swoich klientów oraz określenie takich najlepszych modeli atrybucji to być albo nie być każdego Reklamodawcy.
Tam gdzie inwestowane są duże pieniądze, zawsze obecne będą oszustwa. Wyłudzanie wynagrodzeń od reklamodawców odbywa się na różne sposoby – od fałszywych kliknięć, przez formularze wypełnione fikcyjnymi danymi, do używania „czyichś” danych osobowych. Ten ostatni rodzaj fraudów ma jeszcze większe znaczenie po 25 maja 2018 roku, a więc po wejściu w życie RODO. Od tego dnia bowiem wartość naszych danych, w materialnym ujęciu, poszła znacznie do góry. W poniższym tekście przyjrzymy się afiliacyjnym oszustwom i przedstawimy nowe narzędzie, które może okazać się rozwiązaniem problemu fraudów.
Które branże najczęściej promują się za pomocą programów partnerskich? Czy mają one swoje „ulubione” modele rozliczeń? Ile średnio zarabiało się w afiliacji w modelu CPA, CPL, CPS i CPL + CPS w poszczególnych branżach w kwietniu 2018 roku? Jeśli tak jak my jesteście ciekawi – zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem poniżej. Wszystkie dane pochodzą z archiwum porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl i ze względu na ogromne zróżnicowanie stawek i kampanii mają przybliżony charakter.
Sieci afiliacyjne - słyszymy o nich na każdym kroku, jedni je kochają, inni nienawidzą, ale każdy, kto chce zajmować się promocją za pośrednictwem internetu powinien wiedzieć czym są, na czym zarabiają i do czego mogą okazać się przydatne. W tym tekście postaramy się przybliżyć tematykę programów partnerskich, sieci afiliacyjnych oraz innych podmiotów stanowiących rynek afiliacyjny.
Skuteczne inwestowanie w marketing nie jest zadaniem łatwym ani na poziomie tworzenia kampanii, ani wyboru najbardziej efektywnych kanałów jej dystrybucji. W XXI wieku reklamy są dosłownie wszędzie przez co odbiorca ma ich przesyt i poświęca im znacznie mniej uwagi. Aby przekaz był skuteczny trzeba potencjalnego klienta czymś zaciekawić lub zaskoczyć, a nawet jeśli naszej reklamie uda się wywołać taką reakcję, nie gwarantuje to jeszcze, że zainteresowana osoba zechce skorzystać z naszych usług lub zakupić nasz produkt. A przecież zainwestowany przez nas kapitał musi się zwrócić. Poszukując jak największego zysku należy stale monitorować rentowność kampanii marketingowych oraz kanałów przez które były one emitowane. Technologia pozwala nam obecnie gromadzić bardzo dokładne dane na temat zachowań klientów. W jaki sposób wykorzystać te dane do pomiaru skuteczności podjętych przez nas działań marketingowych? Poniżej przedstawimy kilka wskaźników, które powinien stosować każdy reklamodawca.
Najnowsze:
Spis kategorii: