ProperAd.pl

  • Traffic_WatchDog

Opublikowane:

07.09.2018

Czemu liczy się tylko remarketing dynamiczny – czyli rodzaje remarketingu.

10 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

 O remarketingu pisaliśmy w zeszłym tygodniu – https://properad.pl/artykul/43/Remarketing-czym-jest-jak-go-uzywac-i-dlaczego-jest-taki-skutecz - ciężko byłoby jednak wyczerpać temat w jednym artykule. W tym tekście postaramy się przyjrzeć bliżej rodzajom remarketingu oraz odpowiedzieć na pytanie czemu tyle uwagi poświęca się teraz jego dynamicznej odmianie.

 

Remarketing i jego rodzaje

 

Żyjemy w świecie, w którym porównanie cen czy też poznanie opinii o produkcie jest kwestią jednego kliknięcia. Nie wymaga to od nas prawie żadnego wysiłku i dlatego korzystamy z tego dokonując prawie każdej decyzji zakupowej. A ponieważ chcemy kupować inteligentnie i świadomie wybrać najlepszą opcję poświęcamy na to więcej czasu, wydłużając drogę między odczuciem potrzeby zakupu a dokonaniem go. Właśnie w tej wydłużonej ścieżce decyzyjnej ulokował się remarketing, którego działanie opiera się na wyświetlaniu komunikatu osobom, które wcześniej poszukiwały już informacji o danym produkcie lub usłudze, jednak z pewnych względów nie dokonały zakupu.  Pozwala to dotrzeć z przekazem reklamowym do wstępnie zainteresowanego ofertą odbiorcy, a to zmniejsza koszty i zwiększa konwersję.

Jeśli chodzi o płatne kampanie remarketingowe przeprowadza się je najczęściej za pomocą AdWordsów lub Facebooka. Wyróżnić tu można dwa modele działań: standardowy i dynamiczny.

 

Remarketing standardowy

 

Remarketing standardowy (statyczny, podstawowy) pozwala kierować reklamy zarówno do wszystkich osób, które kiedykolwiek odwiedziły stronę, jak i do wyselekcjonowanych z nich grup - na przykład takich, którzy odwiedzili daną podstronę lub wykonali akcję (na przykład kliknięcie w baner). Daje on więc możliwość wyświetlenia komunikatu konkretnym osobom. Przekaz jednak jest tu jeden, zmieniają się tylko jego adresaci. Powiedźmy więc, że ktoś odwiedził naszą stronę poświęconą farbom, jednak oglądał na niej wyłącznie pędzle. Kiedy zorganizujemy promocję pędzli, możemy skierować kampanię reklamową tylko do odbiorców, którzy podobnie jak ten poszukiwali właśnie tej grupy produktów.

 

Remarketing dynamiczny

 

Remarketing Dynamiczny jest rozbudowaniem tej standardowej formy. Można powiedzieć, że stanowi on sumę różnych wariantów remarketingu standardowego działających jednocześnie.  Jak sama nazwa wskazuje ulega on zmianie, a konkretnie przekaz reklamowy zmienia się w zależności od profilu odbiorcy. Pozwala wyświetlać reklamę konkretnego produktu internautom, którzy w przeszłości nie tylko odwiedzili naszą stronę, ale oglądali właśnie reklamowany produkt. Wszystko to odbywa się automatycznie, na podstawie danych zapisanych w kodach źródłowych za pośrednictwem narzędzia Google AdWords. W tym wypadku możemy zbudować grupę przekazów i osobie, która w naszym e-sklepie z farbami oglądała pędzle wyświetlić reklamę pędzli, a równocześnie osobie zainteresowanej wałkami – informację o przecenie wałków. To, stworzone z myślą o e-commerce, rozwiązanie wiąże się z większym zaawansowaniem technologicznym, można więc skorzystać z usług programisty lub web dewelopera. W dużym uproszczeniu aby zacząć używać remarketingu dynamicznego należy:

1. Stworzyć plik danych zawierający wszystkie produkty lub usługi i informacje na ich temat (identyfikator, cenę, zdjęcie, krótki opis itp.) w jednym z następujących formatów – csv, tsv, xls lub xlsx. I wysłać plik do AdWords. Dane te, trafią następnie do jednego z szablonów, a Google automatycznie przypisze reklamie konkretnego produktu zdjęcie, cenę i opis. Jeśli jesteś sprzedawcą detalicznym wgraj dane produktów do Google Merchant Center, a jeśli nie, prześlij plik do sekcji danych firmy w bibliotece Google.

2. Wygeneruj niestandardowy kod remarketingowy z parametrami dla wszystkich podstron i dodaj go do kodu źródłowego serwisu. Tag do pobrania znajdziecie w Google AdWords, a jego zadaniem jest dodawanie użytkowników Twojej witryny do list remarketingowych i łączenie ich z unikatowymi identyfikatorami elementów pliku danych, a więc podstron, które przeglądali. Teraz Google może zidentyfikować internautę i  dopasować do niego określony produkt lub usługę. Dzięki temu, że tag remarketingowy będzie dodany do różnych podston, można tworzyć jednocześnie wiele list remarketingowych – na przykład „Osoby, które porzuciły koszyk”, „osoby, które szukały informacji o promocjach” itp.

3. Przygotuj grafiki i treść reklam. Możesz to zrobić osobno dla displaya i mobila, proponujemy też stworzyć reklamy elastyczne o różnych rozmiarach i formatach dostosowanych do nowoczesnych platform. Przy kreowaniu przekazów niezwykle pomocna będzie Galeria reklam Googla.

 

Zalety Remarketingu Dynamicznego

 

Dynamiczna forma remarketingu, jako nowocześniejsza, udoskonalona wersja tej standarnowej ma wiele zalet. Główne z nich to :

- jeszcze większa skuteczność – tam gdzie zwykły remarketing pozwalał skierować przekaz do określonej grupy potencjalnie zainteresowanych odbiorców, jego dynamiczna odmiana daje możliwość dodatkowo wysłania konkretnego przekazu. Dopasowanie jest więc jeszcze większe.

- przekazy pasujące do danych produktów i usług – kolejną zaletą jest możliwość stworzenia kreacji odpowiadającej reklamowanemu dobru,a więc na przykład noweczesnej dla wariantów ekstrawagandzkich czy też klasycznych dla tradycyjnych.

- zautomatyzowane dobieranie najlepszej opcji - System rekomendacji produktów i usług AdWords wybierze z pliku danych produkty i usługi, najlepiej pasujące dla każdej reklamy na podstawie popularności i historii przeglądania Twojej strony. Dodatkowo AdWords prognozuje też, jaki układ dynamiczny najlepiej sprawdzi się w konkretnym przypadku, a więc dla danego odbiorcy za pomocą konkretnej platformy itp..

- optymalizacja kosztów konwersji – AdWords oblicza optymalną stawkę dla każdego wyświetlania w czasie rzeczywistym, maksymalnie obniżając Twoje koszty przy pożądanym efekcie.

 

Inne rodzaje Remarketingu

 

Można spotkać się też z innymi rodzajami remarketingu, nie stanowiącymi w żadnym wypadku rozwiązań sprzecznych z marketingiem standardowym lub dynamicznym. Są one związane z medium, jakiego będziemy używać, rodzajem przekazu lub miejscem wyświetlenia reklamy:

  • Remarketing Mobilny lub w aplikacjach mobilnych – polega na doprecyzowaniu działań remarketingowych, w tym wypadku reklamy wyświetlane będą wyłącznie w aplikacjach i urządzeniach mobilnych, a grupa odbiorców zostanie zawężona do tych, którzy na daną stronę trafili za pośrednictwem właśnie takich sprzętów.

 

  • Remarketing Video (Wideo) – w tym przypadku materiały reklamowe wyświetlane będą tym osobom, które w przeszłości odwiedziły dany kanał na YouTubie lub oglądały filmy poświęcone konkretnym produktom.

 

  • Remarketing w sieci wyszukiwania (RLSA - remarketing list for search ads) – ten rodzaj remarketingu swoje działania ogranicza do wyszukiwarki – materiały reklamowe będą pojawiały się użytkownikom, znajdującym się na danych listach remarketingowych, a więc tym, którzy odwiedzili witrynę danej firmy, a następnie szukają o niej informacji poza jej stroną (na przykład w porównywarkach, stronach z opiniami itp.). Warto w tym miejscu przypomnieć, że aby lista remarketingowa działała, musi znajdować się na niej co najmniej 1000 osób. Dla działań RLSA można tworzyć dwa rodzaje list remarketingowych – ze stawkami dopasowanymi do słów kluczowych wpisywanych przez daną grupę użytkowników (na przykład takich, którzy odwiedzili daną stronę w ciągu ostatnich 7 dni, lub osób, które odwiedziły daną podstronę) lub w przypadku klientów, którzy dokonali już zakupu ze stawkami dostosowywanymi do ogólnych słów kluczowych. W obu przypadkach grupy reklam stworzone dla danych list marketingowych będą wyświetlane tylko osobom znajdującym się na tych listach.

 

  • Remarketing Customer Match (kierowany na listę klientów) – opiera się na stworzeniu listy klientów. Wystarczy stworzyć plik z danymi uzyskanymi od klientów i przesłać go na konto Google. Następnie konkretnym osobom na Twojej liście zostaną przypisane identyfikatory, a same informacje usunięte. Dzięki temu reklamy w wyszukiwarce, na YouTubie lub w Gmailu będą wyświetlane osobom znajdującym się na Twojej liście, oczywiście jeśli są one użytkownikami Google. Customer Match pozwala też skorzystać z opcji Similar Audiences, a więc automatycznie tworzonej przez Goole listy potencjalnych klientów, wykazujących podobne cechy do osób z Twojej listy.

 

Jak pokazują wciąż rosnące statystyki z remarketingu korzystać trzeba, a jeśli korzystać to jak najlepiej. Polecamy więc zainwestować trochę czasu i przygotować jego wariant najlepiej dopasowany do potrzeb i celów waszego biznesu.

 

 

Źródła:

https://www.bluerank.pl/customer-match-nowa-funkcja-w-google-adwords/

https://www.eactive.pl/google-adwords/remarketing-w-adwords-czyli-wroc-do-mnie/

https://fabrykamarketingu.pl/remarketing/

https://marketerplus.pl/teksty/cykle/jak-skutecznie-korzystac-z-remarketingu-czesc-1-wykorzystanie-uslugi-w-google/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Remarketing

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-remarketing-adwords-o-czym-musisz-wiedziec

https://support.google.com/google-ads/answer/2453998?hl=pl

https://support.google.com/google-ads/answer/3124536?hl=pl

https://support.google.com/tagmanager/answer/6106009?hl=pl

https://support.google.com/google-ads/answer/6287125?co=ADWORDS.IsAWNCustomer%3Dfalse&hl=pl

https://support.google.com/google-ads/answer/6379332?hl=pl

https://white-net.pl/co-to-jest-remarketing-i-jak-dziala