ProperAd.pl

  • Traffic_WatchDog

Opublikowane:

09.11.2018

Sieci Afiliacyjne i dostępne w nich kampanie. Gdzie szukać ofert z określonych branż i czemu nie zawsze jest to łatwe.

15 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Sieci Afiliacyjnych jest na rynku sporo i wciąż ich przybywa. Skąd więc wiadomo która z nich posiada w swoim portfolio najwięcej interesujących nas ofert? Nasza porównywarka powstała właśnie po to, aby osoby chcące zarabiać na działaniach afiliacyjnych miały dostęp do takich informacji bez konieczności rejestrowania i mozolnego przeklikiwania się przez panele poszczególnych sieci. Ale nie każdy ma dostęp premium do naszej platformy, który umożliwia korzystanie z tego przydatnego narzędzia. Postanowiliśmy więc spojrzeć na rynek z perspektywy małego wydawcy i ręcznie sprawdzić porfolio 30 znanych sieci afiliacyjnych. W poniższym tekście dowiecie się między innymi ile kampanii i z jakich branż proponują swoim partnerom.

 

Porównywanie afiliacji między sobą wcale nie jest proste.

 

Pośród sieci afiliacyjnych nie da się wyłonić jednego niekwestionowanego lidera. Każdy program partnerski ma inny panel, różne oferty i przede wszystkim inne stawki. Często musimy wypróbować kampanie kilkudziesięciu reklamodawców, aby dowiedzieć się co interesuje naszych użytkowników i wielu partnerów żeby sprawdzić z kim chcemy współpracować. Różne są też preferencje wydawców – dla jednych najważniejsza będzie wysokość stawki, dla innych współczynnika walidacji lub szybkość wypłaty wynagrodzenia. Jeszcze inni cenią sobie duży wybór interesujących kampanii. Tym razem skupimy się właśnie na tym ostatnim kryterium, bo zarabiać w afiliacji z pewnością nie da się bez ofert, które można skutecznie promować.

 

Jak znaleźć listę dostępnych programów?

 

Chcielibyśmy od razu zaznaczyć, że poniższe zestawienie dotyczy ofert ogólnie dostępnych. Wiele afiliacji może mieć też aktywne ukryte kampanie, ale przeznaczone są one dla wybranych klientów. Dodatkowo programy są w różnych sieciach różnie definiowane – niektóre dodają osobne kampanie dla tego samego produktu, ale różnych modeli rozliczeń, inni wpisują wiele modeli w jedną ofertę. Podobnie sprawa ma się w przypadku produktów i usług oferowanych przez daną instytucje. My z problemem ujednolicenia danych spotykamy się na co dzień – stąd  do naszej porównywarki kampanie dodawane są naszym kluczem. Efektem tego, jest to, że widoczna na stronie danego afilianta liczba kampanii nie zawsze idealnie pokrywa się z tą widoczną w naszej porównywarce. Jeśli więc wydawca poszukuje informacji na własną rękę musi wziąć pod uwagę, że ta sama oferta może wyglądać zupełnie inaczej u różnych partnerów.

Po zapoznaniu się z 30 panelami sieci afiliacyjnych nie jesteśmy w stanie dać wam jasnej wskazówki, gdzie odnajdziecie listę kampanii konkretnego programu partnerskiego. Niektóre z nich umieszczają listę programów na swojej stronie głównej bez konieczności logowania, można więc sprawdzić co sieć ma w ofercie bez rejestrowania się w niej. Niestety tę opcję wybiera niewiele z nich. Kolejna grupa udostępnia listę kampanii po zalogowaniu, ale jako jedną z głównych pozycji w panelu (pod nazwą programy, lista programów, kampanie, lista kampanii, oferta itp.). Jeszcze inne sieci decydują się swoje programy „ukrywać”. Oznacza to, że aby trafić na portfolio musicie wykazać się wnikliwością i cierpliwością. W niektórych konieczne będzie nawet wyjście z intuicyjnie włączonego widoku (mój profil) do głównej strony panelu logowania i dopiero później odnalezienie poszukiwanych informacji w świeżo odkrytych dzięki temu zakładkach.

Kolejnym problemem jest konstrukcja wyszukiwarki – czasem prosta, przejrzysta, z  sumowaniem przy poszczególnych kategoriach i wieloma filtrami. Zdarza się jednak, że partner posiadający w ofercie kilkaset kampanii pokazuje je po prostu w formie listy bez żadnej opcji wyszukiwania. Wtedy konieczne będzie „ręczne” odnalezienie interesującego nas reklamodawcy i oferowanej przez niego kampanii.

Inna ciekawa sprawa, która przykuła naszą uwagę to różne nazewnictwo poszczególnych branż. O ile określenie „Moda” i „Odzież” są podobne, to nie każdy może wpaść na to, że ofert z tej kategorii powinien szukać w dziale „Zakupy” albo „Biznes”. Często musimy się więc wykazać umiejętnością pewnego rodzaju czytania w myślach twórców panelu. Bardziej ukierunkowane na daną branże programy zamiast ogólnych kategorii jak „produkty bankowe”, „produkty pozabankowe” itp. podzieliły swoje oferty ze względu na produkty, których oferta dotyczy – na przykład „konta osobiste”, „kredyty hipoteczne” itp..

 

Ile kampanii znajdziemy w poszczególnych sieciach?

 

Ilość kampanii jakie sieci udostępniają swoim wydawcom przedstawia poniższa tabelka. Dane zostały zaczerpnięte z paneli wydawców lub serwisów poszczególnych afiliantów w dniach 7-8 listopada 2018.

 

Ilość to nie znaczy jakość

 

Ilość kampanii nie musi o niczym świadczyćnawet o liczbie reklamodawców z którymi sieć współpracuje. Są programy posiadające kilkadziesiąt kampanii w swoim portfolio, ale każda z nich jest jednoznaczna z reklamodawcą - nie znajdziemy dwóch ofert podchodzących od jednego podmiotu.  Są też sieci, które kampanii mają ponad 100, ale równocześnie dodają 10 kampanii pochodzących od tej samej instytucji, a często dotyczących nawet tego samego produktu czy usługi (ale na przykład w innym wariancie czy też modelu rozliczeń). Nie da się jednoznacznie określać, która z nich przyjęła lepszą taktykę wyświetlania danych – jednym wydawcom bardziej przejrzysty wyda się jeden system, innym drugi. Najważniejsze dla partnera afiliacji będzie jednak to ile kampanii w danej sieci będzie dla niego atrakcyjne, a więc związane z branżą w której działa. Sprawdźmy więc jakich tematyk należy szukać w portfoliach danych afiliantów.

 

Zdecydowany leader branż w afiliacji – produkty finansowe

 

Rynek afiliacyjny ma swoją ulubioną branżę i wcale tego nie ukrywa. Są to produkty finansowe i znajdziecie je w praktycznie każdej afiliacji – choć oczywiście w różnym natężeniu. Wśród tej kategorii najśmielej poczynają sobie pożyczki pozabankowe, ale ofert kredytów gotówkowych też nie brakuje. Wisienkę na torcie stanowią często związane z tą kategorią (chociażby poprzez upsell) – ubezpieczenia. Przyczyną wzmożonej promocji tych produktów na rynku afiliacyjnym jest ogromna konkurencja oraz wiele możliwości pozyskania zainteresowanego klienta - produkty finansowe i ubezpieczeniowe promuje się w porównywarkach, rankingach, na blogach i w kalkulatorach online, na które klient raczej nie trafia przypadkiem. Branża działa na tyle dobrze,  że kilku dużych afiliantów prawie całkowicie podporządkowało swoją działalność tej kategorii.

- Affiliate44, ProperMoney, FinanceAds –te sieci łączy jedno. W tym momencie praktycznie wszystkie kampanie jakie w nich znajdziecie będą dotyczyły finansów (w przypadku ProperMoney i FinanceAds także ubezpieczeń).  Wyspecjalizowanie tych sieci w danych produktach nie oznacza jednak, że będą one posiadały w swoich portfoliach wszystkie oferty z tej branży - już same ilości oferowanych przez nie kampanii świadczą o tym, że rozeznanie z pewnością warto zacząć od większych graczy. Kiedy jednak znajdziemy interesujący nas produkt warto sprawdzić stawki właśnie w tych wyspecjalizowanych sieciach - mogą one (choć nie muszą) być znacznie wyższe niż u wielobranżowej konkurencji.

- System Partnerski Bankier.pl, eBroker Partner, Money2Money, Globaliate – Te sieci niemal wyłącznie podporządkowały swoje działanie branży finansowej i ubezpieczeniowej. Pozostałe kampanie, w tym głównie związane z telekomunikacją (w przypadku Globaliate także gry online) stanowią tu maksymalnie 5-15 % wszystkich kampanii. Te programy partnerskie posiadają też często dodatkowe atrakcje dla wydawców z branży finansowej jak konkursy czy też bonusy. Więcej na ten temat znajdziecie w naszej zakładce z konkursami - https://properad.pl/konkursy-sieci-afiliacyjnych.

- również ComperiaLead i Agora Performance skupiają się na branży finansowej i ubezpieczeniowej. Oferty z tej kategorii stanowią w tych sieciach około 80 % wszystkich kampanii. Reszta to programy telekomunikacyjne oraz pojedyncze programy z różnych branż.

- LeadStar, Convertiser, Adtraction, MyLead, SalesTube, CityAds – u tych afiliantów kampanie związane z finansami (a głównie pożyczkami pozabankowymi) są kategorią dominującą, ale nie w sposób aż tak czytelny jak w afiliacjach wymienionych wcześniej - stanowią 30-60 % wszystkich ofert w porfolio. Te sieci posiadają jednak również znaczną liczbę kampanii z innych branż - o czym poniżej.

 

Zakupy online – bardzo szeroka kategoria

 

Kolejną grupą kampanii silnie widocznych w afiliacjach stanowią sklepy online i to i te mniejsze i znani wszystkim giganci (jak OBI, RTV EURO AGD, MediaMarkt czy też NeoNet). Szczególnie dobrze uplasowała się tu moda, a więc odzież, obuwie, torebki i inne dodatki, kosmetyki, sprzęty elektroniczne, materiały budowlane, akcesoria sportowe, biżuteria oraz księgarnie internetowe. Ale fakt, że z tych obszarów o oferty najprościej nie znaczy wcale, że innych nie znajdziemy. Najwięcej kampanii dotyczących sklepów internetowych znajdziecie w następujących sieciach:

-WebePartners – prawie wszystkie kampanie w tej sieci dotyczą właśnie zakupów online w tym jedna czwarta kategorii Dom i Ogród i niemal tyle samo Mody. Znajdziemy też kilkadziesiąc ofert dotyczących Zdrowia i Urody, Sportu, Biżuterii, Produktów dla Dzieci, Gadżetów itp.

-Admitad, MyLead i TradeTracker posiadają w swoim portfolio kilkaset kampanii dotyczących zakupów online z różnych kategorii, w tym głównie Ubrania, Biżuteria i Akcesoria, Zdrowie i uroda, AGD i RTV, Elektronika i komputery, Sport i rekreacja.

- Nieco mniej, bo kilkadziesiąt ofert związanych z ehandlem zaproponuje nam CityAds, Inis, Awin i TradeDoubler.

- W mniejszym zakresie, wciąż jednak aktywnie, zakupy online, zwłaszcza znanych marek, promują NetSalesMedia, Afiliant, LeadStar, Optimise oraz Adtraction.

 

Turystyka

 

Coraz częściej w afiliacji doświadczamy też ofert związanych z turystyką. W niektórych sieciach branża ta stanowi już nawet odrębną kategorię. Sieci w których znajdziemy oferty podróżnicze to Admitad, TradeTracker, CityAds, Awin oraz w mniejszym zakresie TradeDoubler i Convertiser. Podpowiemy też, że w niektórych sieciach kampanie związane z tą branżą znajdziemy też w kategorii usługi lub serwisy internetowe.

 

Gry i Erotyka - Sieci XXI wieku

 

Gry online - przeglądarkowe, klientowe, RU i inne - od początku były silnie związane z działaniami afiliacyjnymi. Przy poszczególnych serwisach działają programy partnerskie, powstało też kilka afiliacji branżowych dla środowiska gamerów (niestety większość z nich już nie istnieje). Wiele ofert z tego zakresu oferuje przede wszystkim Solutions4ad, ale również Admitad, CityAds, Lead Network i MyLead. Kilka kampanii znajdziemy też w sieci Globaliate i LeadStar, a pojedyncze u wielu innych afiliantów.

Coraz silniejszym trendem są też usługi online dla dorosłych – jak na przykład serwisy randkowe i erotyka. Wiele sieci do tematu podchodzi raczej niepewnie ze względu na wartości moralne ich partnerów i nieszczególnie dobre skojarzenia (przynajmniej dla niektórych) jakie budzą tego typu oferty. Niektóre programy partnerskie jednak nie tylko nie boją się tego wyzwania, ale wręcz promują tego typu kampanie. Takie sieci XXI wieku to na przykład – MyLead, Lead Network, WebePartners i CityAds oraz w mniejszym zakresie Admitad. Chociaż większość sieci boi się dodawać kategorie „Dla Dorosłych”, „18+” „Erotyka” itp. do swoich katalogów, związane  z tą tematyką oferty znaleźć można również w sekcjach „serwisy internetowe”, „pozostałe” lub „inne”.

Znalezienie odpowiedniego partnera do działań afiliacyjnych wcale nie jest proste, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z afiliacją lub poszerzyliśmy swoje zainteresowania odnośnie promowanych produktów. Jeśli chodzi o branże nie wymienione w powyższym artykule – jak na przykład leki i farmaceutyka – zachęcamy do odnalezienia odpowiednich sieci branżowych, pisaliśmy o nich tutaj - https://properad.pl/artykul/31/Branzowe-programy-partnerskie-profesjonalny-trend-w-afiliacjach. Przypominamy również, że jeśli chcesz znaleźć interesujące Cię kampanie czy też reklamodawców albo porównać stawki oferowane za dany produkt w różnych afiliacjach jesteś w idealnym miejscu – dostęp premium do naszej porównywarki znacznie ułatwi Ci życie. Jeśli chcesz przetestować go za darmo napisz do nas na kontakt@properad.pl.

 

Linki do sieci wymienionych w artykule poniżej:

 

http://www.afilo.pl/
http://all4affiliate.pl/
https://www.comperialead.pl/logowanie.html
https://ebrokerpartner.pl/
https://netsalesmedia.pl/register/
https://partner.ho.novem.pl/user/login
https://www.optimise.pl/login/
https://panel.systempartnerski.pl/login
http://publisher.tradedoubler.com/public/aLogin.action
https://affiliate.tradetracker.com/user/login
https://marketplace.zanox.com/login?setLocale=pl_PL
https://panel.agoraperformance.pl/publishers/sign_in
https://system.inis.pl/login.php
http://wld.hasoffers.com
https://app.convertiser.com/login
http://app.afill.me/
https://adtraction.com/pl/login
http://www.money2money.com.pl/logowanie/
https://login.financeads.net/
http://www.afiliant.com/
http://affiliate44.hasoffers.com/
http://cityads.com/pl/webmaster/office/dashboard
http://panel.propermoney.pl/
https://www.solutions4ad.com/partner/affiliates/panel.php#Home
https://mylead.pl/login
https://www.admitad.com/pl/sign_in/?next=https%3A//www.admitad.com/pl/webmaster/registration/
https://publisher.lead.network/
https://globaliate.com/login
https://leadstar.pl/
http://panel.webepartners.pl/Account/Login