ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

31.05.2019

Mity na temat marketingu afiliacyjnego

4 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Marketing afiliacyjny jest jednym z najstarszych sposobów prowadzenia marketingu online. Mimo to w wielu daje budzi negatywne odczucia. Często jest on postrzegany jako sposób na pobieranie od firm niebotycznych kwot pieniędzy za pozyskanie nieokreślonej bazy ( ruchu) ewentualnych klientów. Głównym powodem tego typu stwierdzeń jest niewystarczające zrozumienie zasad, którymi kieruje się marketing afiliacyjny. W tym tekście postaramy się przyjrzeć kilku krążącym o nim mitom.

1. Jest trudny

Wielu uważa, że zrozumienie zasad marketingu afiliacyjnego jest zadaniem żmudnym i pracochłonnym. Faktem jest, że afiliacja zawiera nowe pojęcia, które trzeba poznać. Dodatkowo także pracochłonnym zajęciem może być testowanie kreacji reklamowych. Jednakże wiele sieci afiliacyjnych proponuje w swojej ofercie pomoc afilliate managerów. Współpraca z nimi może przynieść efekty w krótkim terminie czasu.

Chcąc zacząć swoją działalność w afiliacji, warto abyś:

  • Dokładnie zaplanował swoje działania
  • Zastanowił się nad tym w jakiej branży chciałbyś działać, być może znalazł swoją niszę
  • Zastanowił się do jakiego kręgu adresatów są skierowane twoje treści
  • Jakiego rodzaju treść chciałbyś promować ?
  • Testował różne kreacje reklamowe, aż znajdziesz taką, która odpowiada twoim oczekiwaniom
  • Znalazł odpowiadający Ci Program Partnerski (Warto skorzystać w tym celu z naszego Rankingu)

2. Marketing afiliacyjny jest opłacalny, tylko przy dużym ruchu

To kolejny mit który wielu odnosi do marketingu afiliacyjnego. Jednakże duży ruch na stronie nie zawsze przekłada się na duże zyski. Aby zarabiać duże pieniądze wystarczy mieć bazę lojalnych klientów, którzy  będą dla nas zarabiać. Duży ruch na stronie będzie przynosił duże zyski, jeżeli będzie niósł za sobą konwersję. Ktoś może odwiedzić naszą stronę nie musi koniecznie konwertować, ponieważ widząc na niej słabą ofertę, może ją opuścić i już więcej nie wrócić. Dlatego ważne jest aby jakość oferty dostępnej na naszej stronie zachęcała nie tylko do jednorazowego skorzystania z niej, ale by powodowała że klient do nas wróci. Reasumując większy ruch na stronie może pomóc we wzrośnie konwersji, ale nie jest to regułą.

3. Na afiliacji mogą zarobić tylko najwięksi wydawcy

Ten mit podobnie jak poprzedni wiąże się z postrzeganiem ruchu na stronie, jako czynniku decydującym o dużych zarobkach. W afiliacji jest to ważne kryterium, jednakże w przypadku małych wydawców ważniejszym wydaje się marka samego twórcy i zawartość jego strony ( Warto przy tej okazji zajrzeć do naszego ostatniego artykułu na temat content marketingu). Przykładem mogą być tutaj blogerzy, którzy co raz chętniej dołączają do programów partnerskich i generują z nich bardzo wysokie przychody.

4.  Jedynym miernikiem skutecznej afiliacji jest sprzedaż

Najczęściej wybieranym modelem rozliczeń w marketingu afiliacyjnym jest CPS ( cos per sasale. Jednakże stosuje się także inne modele nie biorące pod uwagę sukcesu sprzedaży np. CPL (za pozyskanie leada). Wszystko zależy od celów klienta i to pod jego oczekiwania powinni dostosować model rozliczeń. Najważniejsze w marketingu afiliacyjnym jest uzyskanie jak największego ruchu na stronie oraz pozyskanie nowych klientów.

5. Afilicja polega głównie na niechcianej reklamie

Niestety na nieetyczne zachowania w marketingu, a zwłaszcza a marketingu internetowym, narażeni jesteśmy wszyscy. Próby wyłudzania danych klientów czy też inne nielegalne działania są w Internecie codziennością i przez pewien czas pewnie dalej będą zmorą. Jednakże istnieją rozwiązania pozwalające uniknąć lub nawet wykluczyć takie praktyki. Najstarszym i najprawdopodobniej najlepszym jest stałe monitorowanie kampanii.