ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

31.05.2019

Jak stworzyć skuteczną kreację sprzedaży?

5 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Koniec standardowej reklamy banerowej wieszczyło już wielu. Internauci coraz częściej korzystają z oprogramowań blokujących niechciane reklamy, wychodzą nowe regulacje prawne. Mimo to display jest najpowszechniejszą reklamą internetową stosowaną przez firmy. Stworzenie skutecznej kreacji sprzedażowej wymaga nie tylko znajomości podstawowych wytycznych projektu, lecz również wiedzy jak zaprojektować baner reklamowy w taki sposób aby zachęcił do jego kliknięcia i sprzedaży reklamowanego przez siebie produktu.

Na początku warto może wyjaśnić czym jest kreacja sprzedażowa. Jest to rodzaj reklamy (w postaci graficznej), której celem jest zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z reklamowanego produktu/usługi. Kreacja sprzedażowa to podstawa większości kampanii sprzedażowych.

Stworzenie skutecznej kreacji sprzedażowej wymaga nie tylko kreatywności, ale także znajomości kilku zasad. Poniżej postaramy się je w kilku słowach omówić.

1. Określ cel reklamy

Jedną z pierwszych rzeczy od których powinieneś rozpocząć kreacji sprzedażowej jest określenie celu reklamy. Zastanów się jaki ma być jej cel oraz do kogo ma być adresowana. Chcesz sprzedać jakiś konkretny produkt lub usługę, czy też chcesz wypromować jakąś ich kategorię. Kim są konsumenci do których chcesz dotrzeć. Określ ich cele , zainteresowania i zapotrzebowanie. Czy twój produkt je spełni?

2. Ustal parametry projektu

Przed rozpoczęciem wykonywania projektu ustal jego parametry. Chodzi tu zarówno o wymiary jak i wagę baneru. Mogą być one różne w zależności od wydawcy. Poza tym brak tych informacji na etapie tworzenia projektu  może skutkować tym, że po kompresji baner będzie nieczytelny lub nie zostanie dopuszczony do publikacji. Warto także dostosować projekt do miejsca gdzie reklama będzie wyświetlana. Baner inaczej będzie wyglądał na komputerze a inaczej na telefonie komórkowym. Projektując baner warto także dostosować go do specyfikacji urządzeń mobilnych, ponieważ są one coraz popularniejszym sposobem korzystania z internetu przez użytkowników.

3. Znajdź odpowiednie narzędzia

W dzisiejszych czasach aby stworzyć ładny baner nie trzeba mieć wybitnych zdolności graficznych. Wystarczy skorzystać z któregoś z dostępnych programów graficznych. Warto aby był on dostosowany do naszych umiejętności. Możemy skorzystać z zaawansowanego pakietu Adobe. Jednakże jest on wart kilkaset złotych, co do naszych celów nie jest koniecznym wydatkiem. Możemy przykładowo skorzystać z aplikacji z gotowymi rozwiązaniami np. szablonami, zdjęciami, czcionkami np. Canva. Gdy chcemy stworzyć coś sami od zera możemy przykładowo skorzystać z programu Gimp. Jest on bezpłatny, a ma podobne do Photoshopa  możliwości.

4. Kompozycja

Kompozycja jest jedną z najważniejszych cech skutecznej kreacji sprzedażowej. Formatem wyjściowym projektu jest zazwyczaj układ poziomy w formacie 750x200px. Sama grafika powinna zawierać logo, hasło oraz call to action. Zazwyczaj w internecie czytamy ( a zdjęcia oglądamy) od lewej do prawej, to także warto wziąć pod uwagę przy projektowaniu baneru.

5. Call to action

Wezwanie do akcji to miejsce często widoczne w najważniejszym miejscu kreacji sprzedażowej. Dobrze sformułowane finalnie pozwala nam na zrealizowanie celu kreacji.Przykładem call to action będzie np przycisk: “Kup Teraz” lub “Zarejestruj się”. CTA powinno wyróżniać się na tle pozostałych elementów kreacji, być krótkie i treściwe oraz być bezpośrednio powiązane ze stroną do którego odsyła użytkownika.

6. Testuj stworzoną kreację

Zarówno reklamodawcy jak i wydawcy zależy aby kreacja sprzedażowa była jak najbardziej efektywna. W tym celu warto jest przeprowadzać testy A/B stworzonych przez siebie kreacji. W innym przypadku nie ma sensu tworzyć kreacji, ponieważ nie spełnią swojego podstawowego celu, czyli osiąganie dobrych wskaźników. Warto chociażby przetestować kilka wersji CTA i wybrać to, które wywołuje założone przez nas zachowanie użytkowników.