ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

21.10.2019

Najczęstsze błędy reklamodawców

4 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Obecnie jednym z najczęstszych obszarów działań sprzedażowych i marketingowych jest Internet. Jego niewątpliwym atutem jest możliwość trafienia do szerokiego grona odbiorców. Jednakże z powodu łatwej dostępności charakteryzuje się dużą on konkurencyjnością. Stąd aby odnieść sukces w sprzedaży i marketingu internetowym niewątpliwie potrzebny jest spójna strategia działania. Okazuje się, że nieefektywne kampanie reklamowe (a co za tym idzie niskie przychody ze sprzedaży) są wynikiem błędnych działań samych reklamodawców. W niniejszym tekście przybliżymy najczęstsze z nich.

Brak reklamowanego produktu

Jednym z podstawowych błędów reklamodawców jest brak dostępności produktu. W takim przypadku reklama spełniła swoje zadanie: klient jest zainteresowany reklamowanym produktem, jednakże nie może ona przynieść spodziewanych efektów czyli zysku z jego sprzedaży. Z jednej strony spowoduje to niezadowolenie klienta z powodu, z drugiej strony niepotrzebne koszty dla reklamodawcy. Będą to zarówno będą to niepotrzebnie zmarnowane pieniądze na kampanie, jak i koszty wizerunkowe. Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że klient nie będzie chciał ponownie skorzystać z usług firmy która nie spełniła jego oczekiwań.

Brak testów

Kolejnym błędem w kampaniach reklamowych jest brak jakichkolwiek lub brak wystarczających testów. Najczęściej błędne kampanie odsyłają kierują ruch do nieodpowiednich stron lub nieaktualnych ofert. Przed uruchomieniem kampanii powinno się przynajmniej raz wykonać testową akcję i sprawdzić czy odbiorcy mogą napotkać na ewentualne problemy bądź utrudnienia. Jeżeli proces zakupowy jest zbyt skomplikowany, należy go uprościć.

Nieatrakcyjne prowizje

Jeśli program partnerski ma być efektywny musi mieć ustaloną atrakcyjną dla wydawców prowizję. Przyczyni się ona do zwiększenia współpracy z wydawcami, a co za tym idzie wzrostu przychodów ze sprzedaży ofertowanych towarów i usług. W praktyce wielu reklamodawców szukając oszczędności ustala niskie prowizje. Przekłada się to na nieefektywną działalność wydawców którzy zgadzają się na takie warunki.

Zły dobór słów kluczowych

Reklamodawcy mogą trafić do odpowiednich adresatów za pomocą kampanii adwords. Jednakże korzystają z nich należy ostrożnie dobierać słowa kluczowe. Jeżeli zastosujemy zbyt ogólne słowa kluczowe, możemy zapłacić za przypadkowe kliknięcia. Mogą one spowodować przypadki, w których nasze kampanie trafią do osób które szukają ogólnych informacji a nie konkretnego towaru lub usługi. W innym przypadku mogą do nas trafić klienci zbyt odlegli pod względem geograficznym. Na przykład oferujemy dany towar lub usługę w Warszawie, a trafi do nas klient z Zakopanego.

Niskiej jakości hosting

W przypadku oferowania towarów i usług za pośrednictwem strony internetowej bardzo ważny jest serwer na którym się ona znajduje. Niewątpliwym plusem i standardem do którego przyzwyczaili się internauci jest możliwość zrobienia zakupów on-line o każdej porze dnia i nocy. Zdarzają się przypadki w którym chcąc oszczędzić firmy wybierają najtańsze lub darmowe usługi hostingowe. Niestety często charakteryzują się one awaryjnością. Stąd też tani lub darmowy hosting może przynieść więcej strat niż zysków. Może się zdarzyć że zapłacimy za kliknięcie lub przekierowanie na naszą stronę, który będzie nieefektywny. Klient zachęcony reklamą będzie chciał zakupić oferowany przez nas towar bądź usługę, jednakże nie będzie mógł tego zrobić ponieważ zastanie białą stronę lub informacji o tym, że strona jest w danej chwili niedostępna. Z jednej strony więc poniesione zostaną koszty pieniężne na nieefektywną kampanię reklamową/adwords oraz koszty wizerunkowe w oczach klienta. Stąd warto więcej środków poświęcić na wysokiej jakości i rzetelną firmę hostingową.

Błędy w kampaniach reklamowych nie są rzadkością. Jednakże warto wyciągnąć z nich wnioski, aby środki im poświęcone przyniosły spodziewane efekty w postaci napływu nowych klientów oraz wzrostu zysków. W przypadku wykrycia błędów należy je przeanalizować , wyeliminować i na przyszłość stworzyć lepszą i atrakcyjniejszą dla odbiorców kampanię reklamową.