ProperAd.pl

  • Traffic Watch Dog

Opublikowane:

24.04.2019

Pożyczki pozabankowe w afiliacji. Kwiecień 2019.

7 min - średni czas potrzebny na przeczytanie artykułu

Wśród kilkuset kategorii jakie wybrać można w naszej wyszukiwarce jedna cieszy się szczególnym zainteresowaniem branży afiliacyjnej. Szybka gotówka, a więc pożyczki pozabankowe, to zdecydowanie najczęściej spotykana w panelach sieci afiliacyjnych grupa produktowa. Przyjrzyjmy się więc jej bardziej dokładnie. Wszystkie dane użyte podczas tworzenia poniższego tekstu pochodzą z porównywarki afiliacyjnej ProperAd.pl na dzień 24.04.2019.

 

Szybka gotówka – ile kampanii, w ilu sieciach i od ilu reklamodawców znajdziemy w afiliacji?

 

W marcu zeszłego roku porównywaliśmy średnie stawki proponowane wydawcom za kampanie z kategorii pożyczki pozabankowe przez 10 wiodących reklamodawców (https://properad.pl/artykul/25/Porownanie-stawek-afiliacyjnych-dla-pozyczek-pozabankowych-za-lu). Tym razem chcemy jednak sprawdzić znacznie więcej – na początku określmy więc ilu reklamodawców chce promować swoje szybkie pożyczki gotówkowe za pomocą afiliacji? 24 kwietnia 2019 roku w naszej porównywarce znajdowało się 751 kampanii z kategorii „szybka gotówka” pochodzących od 136 reklamodawców.  Świadczy to o tym jak duży jest w Polsce rynek pożyczek pozabankowych.

Kampanie pochodziły z 25 sieci afiliacyjnych, które posiadały w swoich portfoliach od 1 do nawet 104 ofert promujących podobne produkty. Średnio jedna sieć dysponowała ponad 30 kampaniamii z tej kategorii, a od jednego reklamodawcy pochodziło średnio prawie 6  kampanii.

 

Za co reklamodawcy chcą się rozliczać ? – modele rozliczeń w kampaniach pożyczek pozabankowych.

 

W kampaniach produktów typu „szybka gotówka” można spotkać 5 głównych modeli rozliczeń: CPA, CPL, CPS oraz hybrydowe modele  CPA + CPS i CPL + CPS. Oznacza to, że reklamodawcy chcieli rozliczać się za wygenerowaną akcję (CPA), wypełniony formularz kontaktowy, a więc lead (CPL) lub sprzedaż pożyczki (CPS). Niektórzy reklamodawcy proponowali też kumulacje co najmniej dwóch tych rozwiązań, a więc rozliczali się za wygenerowaną akcję i dodatkowo za sprzedaż (CPA + CPS) lub za pozyskany przez wydawcę lead plus dodatkową prowizję jeśli kontakt zakończył się sprzedażą (CPL + CPS). Musimy jednak wspomnieć również, że wynagradzanie wydawców za sprzedaż odbywało się w z góry ustalonej stawce lub jako odpowiednia część wartości przyznanej pożyczki. W tym drugim przypadku mieliśmy do czynienia z procentowym CPS dlatego wyodrębniliśmy dodatkowo 3 modele rozliczeń obejmujące to specyficzne rozwiązanie: CPS%, CPA + CPS % oraz CPL + CPS%.

Najpopularniejszym modelem był kwotowy CPS, a więc prowizja w określonej kwocie wypłacana wydawcy za pozyskaną sprzedaż pożyczki. W tym modelu rozliczane były dwie na trzy kampanie, a więc 66%. Drugą najczęściej spotykaną metodą rozliczeń był hybrydowy model CPL + CPS (kwotowy), który wystąpił w 13 % kampanii. W tym przypadku prowizja przyznawana była za każdego leada i dodatkowo za każdą uzyskaną z danego leada sprzedaż. 9 % kampanii rozliczanych było za pozyskanego leada, a więc w modelu CPL, a 5 % za wygenerowaną akcję (CPA). W 4 % kampanii proponowano CPS procentowy. 2 na 100 kampanii wystąpiły w hybrydowym modelu CPA + CPS, a więc wydawca otrzymywał prowizję za wygenerowaną akcję i dodatkowo w przypadku udzielenia z niej pożyczki. W niespełna 1 % kampanii proponowany był model CPL + CPS % (wynagrodzenie przyznane za każdego leada oraz dodatkowo za sprzedaż, ale jako wartość procentowa kwoty udzielonej pożyczki), natomiast w 2 przypadkach (0%) model CPA + CPS% (standardowe wynagrodzenie za wykonaną akcję i prowizja CPS% w przypadku udzielenia pożyczki). Zależności te zostały przedstawione na poniższym wykresie.

 

Modele rozliczeń w kampaniach pożyczek pozabankowych.  Kwiecień 2019. 

Ile można było zarobić na promowaniu pożyczek pozabankowych?

– średnie stawki w poszczególnych modelach.

 

Skoro wiemy już w jakich modelach rozliczają się reklamodawcy w kampaniach „Szybkich Gotówek” sprawdźmy teraz ile wynoszą średnie stawki dla tych modeli.

Wydawcy, którym przyznawano prowizję się za wygenerowaną akcję (CPA) mogli zarobić od 15 do 170 zł, średnio 86,8 zł.

Za leada (w modelu CPL) natomiast można było otrzymać wynagrodzenie wynoszące od 2 do 128 zł. Średnia wartość w tym przypadku wyniosła 23,2 zł.

Pozyskana sprzedaż (CPS) w tej kategorii kampanii związana jest z prowizją wynoszącą od 15 do 400 zł. Uśredniona stawka to 126,3 zł. Jeśli chodzi o procentowy wariant modelu CPS wydawcy współpracujący z afiliacjami w tym modelu mogli uzyskać od 3,2 do nawet 150 % wartości pożyczki. Dwie maksymalne wartości to właśnie wspomniana stawka 150 % oraz 110%. Przy ich uwzględnieniu średnia stawka CPS % wynosiła 14 %, natomiast po ich wyłączeniu 6,3 %.

Wielokrotnie mówiliśmy już, że ciężko jest wyliczyć średnie stawki przy modelach hybrydowych, ponieważ wchodzące w ich skład dwa modele rozliczeń należy traktować jako jeden. Możemy natomiast sprawdzić jak sytuacja wyglądała w poszczególnych składowych tych modeli.

I tak w modelu CPA + CPS za akcję można było otrzymać od 6 do 80 zł (średnio 40,30 zł) a dodatkowo za sprzedaż od 21 do 150 zł (średnia arytmetyczna wyniosła 72,8 zł).

Model CPL + CPS składał się ze stawki CPL od 3 do 80 zł (średnio 27 zł) oraz prowizji CPS wynoszącej od 9 do 390 zł (średnio 70,8 zł).

Hybrydowe modele rozliczeń wystąpiły także z procentową wartością składającego się na nie CPS. W tym przypadku jeśli rozliczeniu podlegała akcja (CPA + CPS %) wydawca otrzymywał za nią 20 zł i dodatkowo 1,5 % wartości pozyskanej dla reklamodawcy pożyczki. Natomiast jeśli podstawą rozliczenia był lead (CPL + CPS %) za leada otrzymać można było od 8 do 40 zł (średnio 21,3 zł) a za wygenerowaną z niego sprzedaż dodatkowe 1-4 % (średnio 2,65%).

 

Pożyczki pozabankowe to zdecydowanie najbardziej liczna kategoria wśród afiliacyjnych kampanii. Choć coraz większą popularnością cieszą się oferty e-commerce, z pewnością jeszcze trochę czasu minie zanim jakiejkolwiek innej branży uda się je zdetronizować. Jeśli chcesz na bieżąco sprawdzać stawki kampanii z tej (lub innych) kategorii produktowych – skontaktuj się z nami (https://properad.pl/kontakt) i przetestuj dostęp premium do naszej porównywarki afiliacyjnej.